معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان از برقراری ایمنی توسط سازمان آتش نشانی در جشن های نیمه شعبان خبر داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان در اين خصوص اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده و شناسايي مناطقي كه در شب نيمه شعبان بسيار پرتردد خواهند بود، مستقري ها و گشت هاي ايمني در نظر گرفته شده است.

آتشپاد سوم حميد رضواني افزود: بر اساس درخواست مساجد بزرگ و تكايا در زمان جشن، خودروهاي امدادي به همراه نيروهاي آتش نشان مستقر خواهند بود.

وي گفت: همچنين بر سر ميادين و چهارراه هاي اصلي شهر در ساعات اوج ترافيك كه به علت مراسم هاي برگزار شده در سطح شهر خواهد بود، خودروها مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه بتوانند در كمترين زمان ممكن به محل برسند.

وي با اشاره به اينكه افرادي كه در سطح شهر در شب نيمه شعبان تردد ميكنند بايد آگاه باشند تا در صورت شنيدن آژير خودروهاي امدادي مسير را باز كنند عنوان داشت: ترافيك در شب نيمه شعبان بسيار سنگين خواهد بود و تنها با همكاري شهروندان مي توان مسيرهاي عبوري مناسبي براي خودروهاي امدادي ايجاد كرد.

معاون عمليات سازمان ادامه داد: گشت هاي ايمني موتور سوار در بخش هاي استحفاظي هر ايستگاه برقرار خواهد بود و همچنين افسران كشيك در سطح شهر حضور يافته و در صورت بروز مشكل، كليه نيروهاي آتش نشان فراخوان خواهند شد.

شهاب رضايي، مسئول واحد آموزش اين سازمان نيز در خصوص عوامل پيشگيري از بروز حريق و حادثه در اين شب اظهار داشت: سازمان آتش نشاني از يك ماه گذشته امادگي خود را جهت مشاوره هاي رايگان به مساجد، هيات مذهبي و تكايا اعلام كرده است تا ضمن بازديد از مكان برگزاري جشن ها و پخش نذورات، آنها را ملزم به رعايت موارد ايمني نمايند.

وي عنوان داشت: تعداد بسيار زيادي از مساجد و تكايا نيز دستورالعمل هاي ايمني در خصوص شب نيمه شعبان كه توسط آتش نشاني اصفهان صادر شده بود را به اجرا گذاشته و در برخي موارد نيز از نظرات كارشناسان حوزه پيشگيري اين مجموعه استفاده كرده اند.

وي همچنين در خصوص نكات ايمني كه ضرورت دارد در موقع برپايي جشن ها و اعياد رعايت شود گفت: افراد در زمان نصب داربست ها و طاق نصرت ها بسيار دقت كنند كه بست هاي آنها سفت بوده تا در اثر وزش باد فرو نريزد.

شهاب رضايي افزود: بايستي به ارتفاع طاق نصرت ها توجه داشت تا در زمان عبور خودروهاي داراي ارتفاع زياد، مشكلي بروز نكند و همچنين به دليل اينكه سيم هاي برق از لابلاي ميله هاي آهني عبور داده مي شود بايستي ايمني لازم رعايت و همچنين منبع برق مشخص باشد تا در زمان بروز مشكل بتوان بلافاصله برق را قطع كرد.

وي گفت: تكايا، مساجد و هر محلي كه براي برگزاري جشن در نظر گرفته مي شود بايستي داراي يك متصدي آگاه به تمامي بخش هاي مجموعه باشد تا در زمان بروز حادثه بتوان نيروهاي آتش نشان را راهنمايي كند.

وي همچنين با اشاره به بخش نذورات عنوان داشت: در اين بخش به دليل وجود گازهاي پخت آش و ... و همچنين شعله هاي روباز و استفاده از سيلندرهاي گاز بسيار خطرناك است كه لازم است ايمني به طور كامل بر طبق استانداردهاي آتش نشاني رعايت گردد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.