مدير عامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان گفت: 6 مورد حادثه غرق شدگی در رودخانه از بعد از نوروز تا کنون داشته ایم که متاسفانه 3 نفر جان خود را از دست دادند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،مدير عامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان گفت: از زمان جاري شدن آب در بستر زاينده رود و بعد از ايام نوروز تا كنون ۶ مورد حادثه غرق شدگي به سازمان آتش نشاني گزارش شده است.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد اظهار داشت: از حوادث غرق شدگي كه از ابتداي امسال تاكنون به سازمان آتش نشاني اعلام شده است ۳ مورد منجر به فوت شد و ۵ مورد نجات يافته اند.

وي بيان داشت: از زمان جاري شدن آب بر بستر رودخانه زاينده رود اكيپ هاي مختلفي از گروه غواصان را در ايستگاه هاي آتش نشاني نزديك رودخانه فعال كرديم تا بتوانيم در صورت بروز حادثه با سرعت عمل بالاتر اقدام به نجات افراد كنيم.

مدير عامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: در زمان جاري شدن آب بر بستر رودخانه با توجه به خطر غرق شدگي كه وجود دارد نياز به مراقبت هاي ويژه اي است كه اين امر براي گروه هاي خاصي از جمله كودكان ۳ تا ۷ سال و نوجوانان و جوانان بيشتر احساس مي شود.

وي با بيان اينكه خانواده ها بايد آگاهي لازم را داشته باشند كه در مجاورت و همجواري رودخانه به هنگام تفريح احتياط را مبنا قرار دهند و از قدم گذاشتن بر عرض رودخانه با اين تفكر كه كم عمق است و سرعت آب زياد نيست، خودداري كنند، ادامه داد: فضا و شرايط رودخانه مشخص نيست و برخي از نقاط عميق و گود و برخي از كم عمق و مسطح است.

بزرگزاد بيان داشت: با توجه به جاري بودن آب بر بستر رودخانه نقاط كم عمق و عميق آن مشخص نيست و با توجه به گرداب هاي زير آبي كه وجود دارد احتمال اينكه فرد به سمت آب كشيده شده و سبب غرق شدگي وي شود، وجود دارد.

وي با تاكيد بر اينكه بهتر است خانواده ها و جوانان از استخر براي شنا استفاده كنند، اعلام كرد: تنها ۴ دقيقه زمان براي نجات فرد گرفتار يا غرق شده در آب وجود دارد كه به طور مثال در حادثه اي كه روز يكشنبه در نزديكي پل مارنان رخ داد موفق به نجات دو نفر شديم چراكه اطلاع رساني به موقع صورت گرفته بود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه ما نمي توانيم هر ۵۰ متر يك گروه غواص بگذاريم اما اطلاع رساني شفاف از طريق تابلوها در طول مسير رودخانه شده است، گفت: با اين وجود در زمان باز بودن آب در بستر رودخانه در قسمت هايي نيز از كمك نيروي انتظامي استفاده شده است

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.