با وجودی که جان کری وزیر خارجه آمریکا ،بعنوان یک طرف مهم گفتگو کننده، با تصادفی که برای وی پیش آمده برای حضور در مذاکرات هسته ای مشکلاتی دارد اما طرف آمریکایی همچنان بر انجام گفتگوها بر اساس جدول زمانی تاکید دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، با وجودی که شبکه سی‌ان ان اعلام کرد:احتمال دارد شکستگی پای جان کری بر مذاکرات هسته‌ای با ایران تاثیر بگذارد.

اما شماری از خبرنگاران غربی اعلام کردند جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با همتای ایرانی خود قول داده است مذاکرات براساس جدول زمانی تعیین شده، دنبال شود.

چندین خبرنگار غربی از جمله خبرنگاران پولیتیکو و فارین پالسی در توییتر خود اعلام کردند کری، که به علت شکستگی پا در بیمارستان بستری است، در گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود وعده داده است که مذاکرات هسته ای بین پنج بعلاوه یک با ایران، با وجود مشکلی که برای وی پیش آمده است،بر اساس جدول زمانی تعیین شده، دنبال شود.

کری همچنین با وزرای خارجه فرانسه، اسپانیا و نیز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به صورت تلفنی صحبت کرده است.

در همین حال، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرده است مشکل پیش آمده برای جان کری، باعث نمی شود جدول زمانی تعیین شده سی ام ژوئن برای گفتگوهای پنج بعلاوه یک و ایران تغییر یابد.

مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در ارتباطات راهبردی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا به اتمام مذاکرات تا مهلت مقرر متعهد است.

ماری هارف اضافه کرد:وزیر امور خارجه آمریکا به اتمام مذاکرات تا مهلت مقرر متعهد است.جان کری و ظریف درباره تمام موضوعات با یکدیگر گفتگو کردند.ما و شرکای ما به اتمام مذاکرات تا سی ام ژوئن متعهد هستیم.

گفتنی است؛ جان کری اخیرا در حین دوچرخه سواری در فرانسه تصادف کرد و با نیمه کاره گذاشتن سفر اروپایی به آمریکا بازگشت.

در این میان برخی از رسانه ها این احتمال را پیش کشیدندکه "لنگ لنگ کری می تواند گفتگوهای هسته‌ای را لنگ کند"  و پایان آن براساس برنامه ریزی صورت گرفته تاثیر سوء بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار