مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) معتقد بودند احزاب باید تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی باشد و نه تخریب‌کننده، گفت: تکثر احزاب مغایر با وحدت جامعه است.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رویکرد امام خمینی (ره) نسبت به احزاب اظهار داشت: امام(ره) در درجه اول، تکثر احزاب را مغایر با وحدت جامعه می‌دانستند و معتقد بودند احزاب متعدد و متکثر، موجب تفرقه و تشتت در جامعه می‌شود. 
 
وی در ادامه افزود: ایشان در درجه دوم معتقد بودند که احزاب باید تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی باشد و نه تخریب‌کننده آن. 
 
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: حضرت امام(ره) معتقد بودند در قرآن کریم به حزب‌الله و حزب شیطان اشاره شده، از این رو باید احزاب داخل جامعه اسلامی ویژگی حزب‌الله را داشته و ولایت الهی را پذیرفته باشند و در راه هدایت الهی حرکت کنند. 
 
ترقی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) معتقد بودند فعالیت احزاب باید در جهت پیشرفت کشور و تحقق آرمانهای انقلاب سامان پیدا کند،گفت: احزاب نباید متاثر از افکار بیگانگان و مخالفان نظام باشد و اگر حزب و جریانی متاثر از بیگانگان بود، عملکرد و اقداماتش مغایر با مصالح و منافع ملی خواهد بود. 
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه که ایشان از احزاب انتظار داشتند، این بود که در مورد حزب جمهوری اسلامی هم مطرح کرده بودند که باید احزاب در جامعه ضامن وحدت و انسجام ملی در برابر دشمنان و بیگانگان باشد. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، مردم ، ترقی ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار