فقط یک چهارم جمعیت روستا یی مازندران تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان قرار دارند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ساری، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی ،کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور بیان اینکه کشاورزان زحمت کش باید از رفاه و درامد مناسب بر خوردار باشند گفت: کشاورزان با پرداخت 5 درصد سهم بیمه خود می توانند از مستمری پیری و بازنشستگی استفاده کنند.

رستمی با اشاره به اینکه در سال گذشته آقایان و خانم های سنین 65و50 سال می توانستند از بیمه صندوق استفاده کنند افزود: این محدودیت سنی برای روستائیان برداشته شد و افزاد بالای 80 سال نیز می توانند از مزایای صندوق کشاورزان استفاده کنند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی ،کشاورزان ، روستائیان و عشایرکشور با اعلام این خبر که در آذربایجان شرقی و کرمان به ترتیب 30 هزار و 100 هزار نفراز بیمه صندوق کشاورزان استفاده می کنند بیان کرد : مازندران در رتبه 26 قرار دارد که به نسبت دیگر استانها کمترین بیمه شده را دارد

رستمی تصریح کرد :از 225 هزار خانوار کشاورز و روستایی مازندرانی فقط 56 هزار خانوار از بیمه صندوق کشاورزان استفاده می کنند که ازاین تعدا 35 هزار خانوار بیمه خود را تمدید کردند.

وی استقبال نشدن صندوق کشاورزان را معرفی و شناسایی فعالیت صندوق و عدم رفع موانع توسط کارگزارن بیمه در مازندران دانست و تصریح کرد :باید دهیاری ها ، فرمانداری ها و بخشداری ها تلاش بیشتری برای رفاه کشاورزان منطقه کنند و فعالیت و اهداف صندوق را بیشتر معرفی کنند.

وی هدف اصلی صندوق را افزایش درامد و امنیت رفاه کشاورزان در کشور عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم با تاکید بر توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت باید زمینه تامین رفاه اجتماعی مردم استان را از طریق اعضای شورای هماهنگی فراهم کنیم.

بابایی با اعلام اینکه نقش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان استان در کشور باید در شان کشاورزان و روستائیان باشد، گفت: حمایت‌های لازم صندوق کشوری از فعالیت این صندوق در مازندران افزایش یابد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: مازندران ، رتبه ، اجتماعی ، پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.