ساری ؛

جشن و سرور دیار علویان در سالروز میلاد منجی عالم بشریت ( عج )

مردم علوی استان مازندران با آذین بندی خیابان ها و شبستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان در سالروز میلاد منجی عالم بشریت در جشن و سرور است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ساری در روزهای گذشته و بویژه شب و روز گذشته خانه‌ها، کوچه‌ها، خیابان‌ها، شهرها و امامزادگان استان مازندران از رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بر سر هر کوچه و برزنی جوانان و نوجوانانی را می بینی که سینی بدست شربت و شیرینی بین مردم توزیع می کنند.

ایستگاه‌های صلواتی در هر کوی و برزنی برپا شده و چهره شهرها نورانی شده ، رنگ های کوچه ها تغییر پیدا کرده و بوی بهاری می دهد در این تابستان گرم، چهره ها بشاش شده است گویی خبری در راه است، خبری شاد و خبر آمدنی که با آن آمدن لبخند بر لبان هر انسانی نقش می‌بندد.

محله ها و بازارهای استان مازندران توسط مردم و دوستداران اهل بیت(ع) و امام زمان (عج) با ریسه‌ها و چراغ‌های رنگی تزیین شده و برخی از اهالی و کسبه و آنان که نذر دارند نیز این شب‌ها با پخش شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می‌کنند.

مسجدهای شهر هم بیشتر از جاهای دیگر در تدارک اند، بچه مسجدی‌ها و اعضای کانون‌ها، بسیج و دیگر اقشار مردم این روزها در مساجد بیشتر از روزها دیگر دیده می شوند که سر درب مساجد را آذین بندی کرده و آماده برگزاری جشنی بزرگ می شوند.

جشنی برای آمدنی کسی که همه منتظر اویند و برای ظهور و آمدنش دعا می کنند.

بقاع متبرکه سراسر استان، هیات های مذهبی و دستگاه های فرهنگی نیز ویژه برنامه های شاد و متنوعی را برگزار کردند که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.

امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران این روزها رنگ و بوی جشن به خود گرفته و دوستداران خاندان اهل بیت (ع) با حضور در اماکن مذهبی استان درجشن نیمه شعبان شرکت کردند.

زوج‌های زیادی در این ایام اغاز زندگی مشترک خود را به یمن و مبارکی این روز عزیز اغاز کردند و به همین دلیل رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی در بست در اختیار این جشن‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.