سرعت وزش باد در سراوان به 70 کیلومتر بر ساعت رسیده و میزان دید را به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عبدالناصرملک‌زاده اظهار کرد: وزش باد به نسبت شدیدی که از دوشنبه در سراوان آغاز شده در سریع‌ترین ساعت‌ها به 70 کیلومتر برساعت رسیده ومیزان دید در این شهرستان را تا 4 کیلومتر کاهش داده است.
 
به گفته‌ی ملک‌زاده، وزش باد دمای هوای این شهرستان را به نسبت روزهای گذشته تا 4 درجه سانتیگراد خنک‌تر کرده است هم‌چنین باد از روز دوشنبه در شهرستان‌های شمالی سیستان وبلوچستان نیز آغاز شده و براساس پیش‌بینی‌ها تا پنج‌شنبه این هفته در این نواحی ادامه دارد.
 
وی گفت: وزش باد با سرعت 65 کیلومتر برساعت در زابل نیز دید افقی در منطقه فرودگاهی این شهرستان را تا 5 کیلومتر کاهش داده و رفت و آمدها را در محورهای مواصلاتی دچار مشکل کرده است.
 
این کارشناس هواشناسی افزود: از صبح دیروز(سه‌شنبه 12 خردادماه) وزش باد در مرکز استان نیز آغاز شده و تا لحظه تنظیم خبر میزان دید افقی در منطقه‌ی فرودگاهی زاهدان را تا سه کیلومتر کاهش داده و وضعیت هوا را به حالت ناسالم کشانده است.
 
ملک‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌چنین وزش باد وگرد وخاک در شهرستان‌های میر جاوه، زهک، خاش و ایرانشهر نیز سبب کاهش کیفیت هوا شده است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: کیفیت ، هوا ، کاهش ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.