فراخوان طرح‌های پژوهشی و فناوری در راستای مأموریت ستاد اعلام شد تا از طرح‌های برتر در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: فراخوان طرح‌های پژوهشی و فناوری در راستای مأموریت ستاد اعلام شد تا از طرح‌های برتر در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه پذیرش طرح‌ها در دو قسمت پایه و بالینی انجام می‌شود، اظهار کرد: تحقیقات پایه سلول‌های بنیادی، سلول درمانی، ایمنی درمانی با سلول، طب‌ و مهندسی بافت از جمله عناوین حوزه‌هایی هستند که مورد پذیرش قرار می‌‌گیرند.

حمیدیه به تفاوت برگزاری این فراخوان در این دوره نسبت به دوره‌های قبلی اشاره کرد و تأکید کرد: با توجه به اینکه در دوره‌های قبلی این فراخوان تنها یک بار اعلام شد و پژوهشگران تنها یک بار فرصت داشتند تا طرح‌های خود را ارائه کنند ما تصمیم گرفتیم تا در این دوره فراخوان را در دو نوبت برگزار کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی افزود: نوبت اول فراخوان طرح‌های پژوهشی و فناوری در تیر ماه و نوبت دوم در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما قصد داریم تا در دوره‌های بعدی بتوانیم این فراخوان را به صورت دائمی در طول سال داشته باشیم تا پژوهشگران و محققان بتوانند در هر موقع از سال طرح‌های خود را ارائه کنند.

حمیدیه خاطرنشان کرد: طرح‌های ارسالی در مرحله اول پس از تکمیل فرم چکیده طرح توسعه تیم داوری که از سوی کمیته پژوهشی تعیین شده است مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس در مرحله دوم برای طرح‌های پذیرفته شده فرم پیش‌نویس کامل طرح را ارسال می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی درباره کشورهای پیشرو در حوزه طرح‌های پژوهشی و فناوری گفت: در کشورهای شرقی، ژاپن، کره جنوبی و چین و در اروپای غربی کشورهای آلمان، فرانسه،‌ هلند در این زمینه پیشرو هستند اما در این بین آمریکا در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناوری بیشترین سهم سرمایه‌گذاری را در دنیا دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار