رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: آموزش باید در جهت تامین نیاز روز بازار باشد دانشگاه های علمی کاربردی از دل صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ بیرون آمده اند و امروزه بیش از 80 درصد دانشگاه ها در کشورهای صنعتی، دانشگاه های علمی و کاربردی هستند.

دکتر اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به این موضوع که برای رسیدن به توسعه پایدار، علم باید در اختیار تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد دانشگاه جامع را حاصل توده ای کردن علم در کشور عنوان نمود. 

وی با بیان اینکه آموزش باید در جهت تامین نیاز روز بازار باشد، خاطر نشان کرد: دانشگاه های علمی کاربردی از دل صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ بیرون آمده اند و امروزه بیش از 80 درصد دانشگاه ها در کشورهای صنعتی، دانشگاه های علمی و کاربردی هستند.

دکتر اخباری با تأکید بر این نکته که دانشگاه جامع وظیفه نظارت، مهارتی کردن مدرسین و ارتقاء و کیفیت بخشی به آموزش های مورد نیاز روز بازار را دارد، رتبه بندی مراکز علمی کاربردی را از اولویت های کاری دانشگاه دانست و اعلام داشت: قطعاً بر اساس همین رتبه بندی ها به مراکز علمی کاربردی دوره و رشته داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع با اشاره به سونامی مدرک در کشور گفت: در حال حاضر افراد زیادی با مدرک تحصیلی دانشگاهی وجود دارند که هیچ گونه مهارتی نداشته و این یک تهدید برای کشور می باشد. 

وی در ادامه هدف دانشگاه را پرورش و تربیت تکنیسین دانست و گفت: اساس کار ما فقط کاردانی و کارشناسی است آن هم به نسبت 60 به 40 و یا 70 به 30 و کارشناسی ارشد نخواهیم داشت مگر آنکه پروژه محور باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار