سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در گزارشی اختصاصی با عنوان ایران به دنبال قدم بعدی در راه توسعه به وضعیت تیم ملی بسکتبال زیر 19 سال ایران پرداخت.

 به گزارش خبرنگار بسکتبال باشگاه خبرنگاران، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال بعد از اولین اردوی تدارکاتی شاگردان فرزاد کوهیان در صربستان نوشت: ایران در شرایطی وارد مسابقات قهرمانی زیر 19 سال 2015 می شود که به دنبال برداشتن قدم بعدی در راه توسعه ورزش بسکتبال در این کشور است.

فرزاد کوهیان سرمربی تیم اعتقاد دارد که تیم او از حضور در رقابت های جهانی سود زیادی می برد، جایی که قرعه کشی آنها را در گروه A کنار تیم هایی مثل آمریکا، کرواسی و مصر قرار داده است.

کوهیان می گوید: برای این نسل شرکت در بهترین سطح تورنمنت جهانی و مقایسه خود با تیم های برتر دنیا فوق العاده است اما برای دستیابی به توسعه باید راهی پیدا کنیم که این بازیکنان را به بهترین ها در رده بزرگسالان تبدیل کنیم.

کوهیان این تیم را از میلوش پی ایچ سرمربی صربستانی تحویل گرفت که سال گذشته تا فینال مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا بدون شکست پیش رفت و بازی در فینال را هم به چین واگذار کرد.

وی ادامه می دهد: ما از آن مسابقات یاد گرفتیم که باید بیشتر کار کنیم و برای بهبود عملکرد خود تلاش کنیم. 

تیمی واقعی با فشار در نیمه دفاعی

کوهیان دوست دارد تیم او را با تلاش و فشار در نیمه دفاعی در کنار یک تیم واقعی بودن بشناسند، به شکلی که "تمام بازیکنان به هم تیمی های خود برای ارائه بهترین عملکرد کمک کنند."

ایران از ششم تیر در مسابقات قهرمانی جهان زیر 19 سال به میزبانی یونان شرکت می کند. تیم جوانان ایران در سال 2013 دو بار موفق به شکست آرژانتین در مرحله مقدماتی و مسابقه رده یازدهمی شد. آنها همچنین مقابل تیم های برتری مثل اسپانیا، برزیل، لیتوانی، کرواسی و کانادا به میدان رفتند.

یوسف وند و مهر نفرات کلیدی

محمد یوسف وند کاپیتان فعلی ایران یکی از نفراتی است که در سال 2013 نیز همراه تیم به مسابقات جهانی رفت. یوسف وند در آن مسابقات میانگین 6.4 امتیاز، 5.8 ریباند و 1.4 توپربایی در هر بازی داشت. او به عنوان بازیکنی 17 ساله، 61 درصد شوت منطقه ای داشت.

یوسف وند از آن زمان رهبری تیم سوپرلیگ قزوین را به عهده گرفت. بعد از ثبت 15.4 امتیاز و 10 ریباند در مسابقات قهرمانی سال قبل آسیا وارد چهارمین سال حرفه ای بازی خود شد.

مهیار مهر گارد رأس تیم هم یکی از شانس های ایران در مسابقات قهرمانی جهان امسال خواهد بود. مهر در این فصل چهار بازی برای تیم مهرام تهران در سوپرلیگ انجام داد. 

کوهیان در پاسخ به اینکه چه انتظاری از یوسف وند و مهر دارد، پاسخ داد: ما از تمام بازیکنان خود انتظار داریم که بهترین عملکرد خود را داشته باشند، با قلب خود بازی کنند و کاری که از آنها می خواهیم را در زمین اجرا کنند.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال جوانان ایران روز چهارشنبه 14 خرداد بعد از اردوی 10 روزه صربستان و انجام 5 بازی تدارکاتی به ایران بازگشت.

ملی پوشان جوان بعد از چند روز تمرین در سالن آزادی راهی اردوی مجارستان می شوند و پس از آن به صورت مستقیم برای شرکت در مسابقات جهانی به یونان سفر می کنند.

محمد یوسف وند کاپیتان تیم و محمدرضا رضایی به علت مشکلات خروجی در اردوی صربستان همراه تیم نبودند و ادامه اردوها را در تهران با هم تیمی های خود پی گیری می کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جوانان ، ایران ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار