رئیس اداره بافت های فرسوده اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ نفر در استان از تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استفاده و اقدام به ساخت و ساز در این مناطق کرده اند.

700 نفر در خراسان جنوبی از تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استفاده کردند
به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، فروزان، میزان تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده شهر بیرجند را ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان ها را ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: حدود ۹ درصد از سود بانکی این تسهیلات از محل درآمد یارانه ها از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

وی از وجود ۴۲۵ هکتار بافت فرسوده در استان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۶۴ هکتار در شهر بیرجند و ۲۷.۵ هکتار در فردوس قرار دارد.

رئیس اداره بافت های فرسوده اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به منظور نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، پروژه ۱۰.۵ هکتاری فرزان به صورت پایلوت در شهر بیرجند در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح از سال ۸۴ تصویب و در سال گذشته به صورت مجدد مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود تمامی محدوده طرح به صورت الگو توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تملک و نوسازی شود، خاطرنشان کرد: اما این طرح تغییر پیدا کرده و در حال حاضر امکان ساخت و ساز برای خود مردم فراهم و به منظور الگوی محرک طرحهایی در این محدوده انجام می شود.

رئیس اداره بافت های فرسوده اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب این طرح بازگشایی معبر اصلی بافت فرزان است ، افزود : در حال حاضر بسیاری از کارهای تملک زمین انجام و با اجرای این پل محله ،موسی بن جعفر به سه راه اسدی متصل می شود.
 
انتهای پیام/گ  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.