جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی که از روز گذشته در ارتفاعات سخت گذر روستای زیارت گرگان آغاز شد؛ با تلاش نیروهای این یگان اکنون تا حدودی کنترل شده است.

تلاش برای مهار آتش در ارتفاعات سخت گذر زیارت گرگان

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد آریانفر اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی در این ارتفاعات، نیروهای یگان به منظور کنترل آتش به محل اعزام شدند. 
 
وی با اشاره به سخت گذر بودن محل آتش سوزی و جابه جایی چند باره نیروها، افزود: منطقه آتش سوزی بیشتر علفزارهای خشک بوده و چند اصله درخت خشک موجود در آن منطقه نیز در آتش سوخته و اکنون نیروها با زدن 'آتش بر' توانسته اند تا حدودی آتش را کنترل کنند. 
 
جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان ادامه داد: محل آتش سوزی در ارتفاع 2700 متری واقع در زبله است که نیروها پس از چهار ساعت پیاده روی به آن می رسند. 
 
آریانفر وسعت منطقه درگیر آتش را حدود سه هکتار بیان کرد و افزود: اینک به علت وزش باد، آتش دوباره کمی شعله ور شده و نیروهای مستقر در محل، در حال کنترل آن هستند. 
 
جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مکان آتش سوزی محل تردد کوهنوردان، شکارچیان و برخی دامداران است و روشن کردن آتش با توجه به گرمای هوا می تواند باعث وقوع اینگونه آتش سوزی ها شود. 
 
 استان گلستان طی دو هفته اخیر دمای بالای 47 درجه را تجربه کرده و همزمان وزش باد گرم نیز زمینه بروز آتش سوزی در گندمزارها و برخی مناطق جنگلی و منابع طبیعی را فراهم نموده است. 

انتهای پیام/گ

برچسب ها: آتش ، گرگان ، یگان ، حفاظت ، روستا ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.