رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از افزایش 30 میلیون نفر گردشگر ظرف 11 سال آینده خبر داد و گفت: ‌سعی خواهیم کرد درآمدهای ناشی از گردشگران کشور را از 7.5 میلیون دلار به 30 میلیون دلار برسانیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسم بازدید از پروژه ترمینال زیارتی سلام با اشاره به اینکه احداث فرودگاه‌ها نقش موثری در رشد گردشگری دارد گفت: ایران سالانه 5 میلیون و 100 هزار نفر مسافر دارد که 50 درصد از این مسافران زیارتی تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: 98 درصد از گردشگران که به کشور ایران سفر می‌کنند معتقد هستند که ایران کشوری بسیار متنوع است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران اظهار داشت: در افق 1404 سعی خواهیم کرد 5 میلیون و 100 مسافر و گردشگر را به 20 میلیون نفر گردشگر برسانیم؛ در حال حاضر درآمدهای ناشی از این 5 میلیون گردشگر حدود 7.5 میلیون دلار است که در افق 1404 به 30 میلیون دلار خواهیم رساند.

سلطانی‌فر تأکید کرد: ما سعی خواهیم کرد ایران را به مهم‌ترین کانون گردشگری حلال تبدیل کنیم و به همین منظور باید از کشورهای شیعه جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

در حال حاضر 60 درصد از گردشگران ما را کشورهای شیعه تشکیل می‌دهند و مابقی از کشورهای چین و روسیه هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر دارای یک میلیون بنا و سایت تاریخی است گفت: ما تاکنون توانسته‌ایم حدود 100 الی 150 هزار بنا را شناسایی کنیم و حدود 32 هزار از این تعداد ثبت ملی کرده ایم و 17 بنا را توانسته‌ایم در یونسکو ثبت نماییم.

وی یادآور شد: برای ساماندهی و جذب گردشگر در ابتدا باید بتوانیم شبکه‌های حمل و نقل به خصوص بخش هوایی و فرودگاهی را ساماندهی کنیم که متأسفانه امروزه با وجود تحریم‌ها حدود 40 درصد از ناوگان مسافری بخش هوایی ما زمین‌گیر هستند و مابقی ناوگان ها نیز با توجه به عمر طولانی چندان قابل استفاده نیستند.

سلطانی‌فر اظهار داشت: کشورهای اطراف حاشیه خلیج‌فارس به دلیل موقعیت تحریم ایران از این فرصت استفاده کرده‌اند و میزان جذب گردشگر خود را افزایش داده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران توضیح داد: در حال حاضر یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری مربوط به هتل است که ایران تنها دارای 13 هتل 4 یا پنج ستاره است که در افق 1404 باید این تعداد هتل به 400 عدد برسد و ما باید سالیانه 25 تا 40 هتل پنج ستاره بسازیم.

وی تصریح کرد: ما باید تا پایان سال، 25 دفتر اطلاع رسانی جذب گردشگر در 40 کشور شناسایی کنیم که راه‌اندازی این دفاتر می‌تواند بخش حمل‌ونقل را توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران در حال حاضر دو درصد گردشگر داخلی و شش درصد گردشگر خارجی را در GDP توانسته است جذب کند. 

انتهای پیام/




برچسب ها: گردشگری ، حمل و نقل ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار