طرح موشکی آمریکا برای مقابله با تهدیدات روسیه به تمسخر گرفته شد

پروفسور دانشگاه فنی ماساچوست ارسال موشکهای میان برد آمریکا به اروپا برای مقابله با تهدید روسیه را طرحی احمقانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "تئودور پاستول،" استاد علوم، فن‌آوری و امنیت بین الملل دانشگاه فنی ماساچوست، طرح آمریکا را برای استقرار موشکهای کروز در اروپا با هدف مقابله با تهدید روسیه، احمقانه و مضحک توصیف کرد.

"پاستول" یکی از مشاوران عالی رتبه سامانه دفاع موشکی آمریکا بوده است و درباره استقرار موشکهای کروز این کشور در اروپا گفت: استفاده از این موشکها علیه روسیه از نظر فنی تقریبا غیر‌ممکن است. هیچ منطق نظامی نمی‌تواند این طرح عجیب را توصیف کند و در مقام یک برنامه نظامی، کاملا خنده‌دار و مایه خجالت پنتاگون است. استقرار این موشکها در اروپا می‌تواند شانس وقوع حادثه‌ای پیش‌بینی نشده و حتی به راه افتادن جنگی هسته‌ای را در منطقه افزایش دهد.

پس از اعلام روسیه برای ساخت و آزمایش موشکهای هسته‌ای میان‌برد، به دستور "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، تعداد موشکهای این کشور در اروپا نیز افزایش خواهد یافت. "پاستول" با اشاره به این مطلب گفت: اگر مقامات آمریکایی به دنبال خنثی کردن توان هسته‌ای روسیه هستند باید از موشکهای بالستیک "ترایدنت 2 " استفاده کنند این موشکها قدرت تخریبی بالا برای نابود کردن سخت‌ترین اهداف استراتژیک را دارند و دیگر نیازی به صرف میلیون‌ها دلار بودجه برای ارسال موشکهای میان‌برد به اروپا نبود.

این استاد دانشگاه پیش از این مشاور عملیات نظامی نیروی دریایی آمریکا و سامانه تسلیحات هسته‌ای این کشور بود. "پاستول" در سال 2001 (1379) به دلیل پژوهش‌های سازنده درباره سامانه دفاع موشکی آمریکا موفق به اخذ جایزه "نوربرت وینر" شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار