دبیر کل ناتو، استقرار موشک های بالستیک بین قاره ای جدید را در زرادخانه هسته ای روسیه «خطرناک» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری پس از دیدار با ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا استقرار موشک های بالستیک بین قاره ای جدید را در زرادخانه هسته ای روسیه که توسط پوتین رییس جمهور روسیه اعلام شد «خطرناک» دانسته و گفت:«این غیر قابل توجیه ، بی ثبات کننده و خطرناک است.»

دبیر کل ناتو تصریح کرد :«سخنان امروز پوتین رفتار روسیه را تایید می کند. ما شاهد آن هستیم که روسیه به طور کلی در دفاع و به ویژه در ظرفیت هسته ای سرمایه گذاری می کند. آنها آموزش ها را بیشتر کرده اند، ظرفیت های هسته ای را افزایش یافته و لفاظی های هسته ای را بیشتر کرده اند.»

استولتنبرگ خاطر نشان کرد :«ما در حال پاسخ گویی به این اقدامات هستیم. این موضوع یکی از دلایلی است که که ما سرعت و آمادگی نیروهایمان را افزایش می دهیم.»
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت این کشور امسال بیش از 40 فروند موشک بالستیک بین قاره ای جدید به زرادخانه هسته ای خود اضافه می کند. این خبر در حالی اعلام شد که تنش میان روسیه و آمریکا به ویژه در مورد استقرار تسلیحات سنگین غربی در اروپا تشدید شده و این موضوع خشم روسیه را برانگیخته است.

اگر پیشنهاد وزارت دفاع آمریکا توسط دولت این کشور پذیرفته شود؛ آمریکا برای اولین بار سلاح سنگین در کشورهای بلوک شرق سابق که به ناتو پیوسته اند، مستقر می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار