دبیر جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی از برگزاری این جشنواره در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: در اختتامیه جشنواره از پیشکسوتان و پیرغلامان چاووش خوان به طور ویژه تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام سید احمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و دبیر جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی اظهار کرد: در دیار کریمان بخصوص در مناطق جنوبی استان، از گذشت های دور تا کنون در استقبال و بدرقه کاروانهایی که عازم مشهد الرضا بودند گروه های چاووشی خوانی با برگزاری مراسمی خاص در وصف حضرت رضا(ع) مدایحی را قرائت می کردند.

 وی افزود: در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی، مراسمی چاووشی خوانی به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان امسال نخستین سالی است که جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی را برگزار می کند،گفت: یکی از مهم ترین اقدامات ما در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برگزاری مراسم نمادین چاووشی خوانی به سبک گذشتگان در بدرقه و استقبال از کاروان های زیارتی رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه به منظور تخصصی برگزار شدن جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی، رئیس کانون مداحان جنوب کرمان بعنوان دبیر تخصصی این جشنواره منصوب شده است،از تشکیل اتاق فکر این جشنواره هم خبر داد و گفت: این اتاق فکر در ماه دو جلسه را به منظورتبیین راهکارهای کیفی سازی جشنواره برگزار می کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تشکیل کمیته پژوهشی جشنواره و پرداختن علمی به موضوع جشنواره، خاطرنشان کرد: تمام آثار دریافتی به دبیرخانه بر روی لوح فشرده قرار می گیرد و به ادارات ارشاد سراسر کشور ارسال می شود.

یادآوری می شود؛جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که در جنوب کرمان برگزار می شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار