طی 15 روز انجام شد؛

ختم بیش از 10 هزار قرآن کریم در پانزدهمین طرح هزاران ختم قرآن

با مشاركت نزديك به 270 هزار نفر از مشتاقان ظهور امام زمان(عج) بيش از 10 هزار ختم قرآن كريم به نيت سلامتي و تعجيل در ظهور امام زمان پانزدهمين، دوره طرح هزاران ختم قرآن كريم از سوي راديو قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، "پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن كريم" از روز چهارشنبه مورخ 30 ارديبهشت‏ ماه لغايت چهارشنبه 13 خردادماه سال 1394 برابر با نيمه نخست ماه شعبان ‏المعظم، با شكوه مناسب به همت راديو قرآن و مشاركت دستگاه‏ها و نهادهاي قرآني كشور از جمله آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، شوراي عالي قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، خبرگزاري ايكنا و بنياد ختم قرآن مجيد برگزار شد.

در طرح امسال روش‏هاي متعددي براي جلب مشاركت عموم علاقه‏ مندان در نظر گرفته شد كه از جمله ساخت آنونس راديويي، تيزر تلويزيوني، چاپ تراكت به صورت محدود، نصب فلش اينترنتي بر روي سايت‎ها و اطلاع‏ رساني در فضاهاي خبري و شبكه ‏هاي اجتماعي را مي‏توان نام برد.

همچنين براي ثبت نام از مخاطبان سه روش پيش ‏بيني شده بود كه هر كدام به فراخور مورد توجه علاقه‏ مندان قرار گرفت. نخست، روش ثبت نام از طريق سامانه پيامك 30000114 بوده است در مجموع 15 روز، به صورت مجموع بيش از 250 هزار نفر از اين طريق اقدام به ثبت نام كردند و بيش از 9 هزار ختم قرآن از اين طريق انجام شده است.

دوم، روش ثبت نام از طريق تلفن بوده است كه 10 نفر از همكاران مستقر در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) از ساعت هشت صبح لغايت هشت عصر اقدام به پاسخگويي به تلفن‏ با شماره‏ 021-55935757 كردند و در مجموع 13616 نفر از اين طريق ثبت نام كردند و  1068 دور ختم كامل قرآن در اين مسير انجام شده است.

سوم، روش ثبت نام از طريق سايت راديو قرآن بوده است كه در اين روش نيز بيش از سه هزار نفر ثبت نام كردند و 210 دور ختم كامل قرآن انجام شده است.

به اطلاع مي‏رساند، متوسط ميزان مشاركت علاقه‏ مندان در اين طرح انتخاب يك الي دو جزء از قرآن بوده است، ولي برخي افراد نيز با انتخاب چند جزء، نيمي از قرآن كريم و يا ختم كل قرآن در اين طرح حضور پيدا كردند.

همچنين روش ختم گروهي قرآن از سوي برخي مخاطبان راديو قرآن انتخاب شد كه طي آن افراد در قالب يك خانواده،  گروه فاميلي و يا شغلي اقدام به ختم قرآن نموده و نتيجه را براي راديو قرآن ارسال كرده‏ اند.

لازم به بيان است كه همكاران مستقر در آستان عبدالعظيم (ع) در پاسخ به درخواست ختم صلوات از سوي تعداد زيادي از مشتاقان، در اين بخش نيز فقط در محل آستان معظم اقدام به ثبت نام نموده‏اند كه در مجموع 19862257 ختم صلوات بر محمد و آل محمد (ص) با مشاركت 13028 نفر انجام گرفته است.

يادآور مي‏شود، مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره طرح هزاران ختم قرآن همزمان با جشن ميلاد نور، امام زمان (عج) چهارشنبه، 13 خردادماه، مقارن با نيمه ماه شعبان المعظم در مصلاي بزرگ ري و در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) برگزار شد.

از جمله برنامه‏ هاي در نظر گرفته شده براي اين مراسم، تلاوت قرآن توسط داود لاچيناني، قرائت دعاي سمات توسط احمد زين العابدين فرد، مديحه ‏سرايي توسط حميد رمضانپور، اجراي تواشيح توسط گروه فجر، سخنراني توسط حجت الاسلام و المسلمين قرني و قرائت دعاي ختم قرآن توسط مجري برنامه بود.

لازم به ذکر است، این برنامه در ادامه با پخش اذان، نماز جماعت در محل مصلاي بزرگ ري برگزار شد که از ساعت 19 لغايت 20:15 توسط راديو قرآن به صورت زنده و مستقيم پخش شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار