وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر رقم بیکاری در جهان 200 میلیون نفر است و این به معنی آن است که از سال 2008 ، 30 میلیون نفر به این آمار اضافه شده است.

رقم بیکاری در جهان 200 میلیون نفر استبه گزارش  خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی مهارت‌آموزی و اشتغال که امروز یکشنبه 17 خرداد در سالن همایش‌های بین‌ المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به این که رقم بیکاری در جهان 200 میلیون نفر است اظهار کرد: از سال 2008 ، 30 میلیون نفر بیکار به این آمار اضافه شده است و اگر به این رقم افراد از کار رانده شده را اضافه کنیم این آمار به 62 میلیون نفر می‌رسد.

ربیعی تاکید کرد: آمار بیکاری جوانان در دنیا بیش از آمار جهانی است و همچنین شکاف بیکاری جنسیتی بیش از 20 درصد در آمارهای جهانی است.

وی با بیان اینکه هر ساله 40 میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند گفت: تا سال 2030 جهان به 60 میلیون شغل نیاز دارد که بیشتر آنها خدماتی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ترسیم شرایط جهانی بیکاری گفت: در سال گذشته از ریزش بیش از 240 هزار نیروی کار جلوگیری شد و برای رسیدن به نرخ رشد بیکاری تک رقمی به سالانه بیش از 800 هزار شغل نیاز داریم.

ربیعی تاکید کرد: از 22 میلیون شاغل در کشور حدود 15 میلیون نفر بیمه هستند که این ارقام نشان‌دهنده آن است که حدود 7 میلیون نفر در مشاغل غیر رسمی و غیر دولتی فعالیت می‌کنند.

زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مهاجرت نیروی کار گفت: مهاجرت نیروی کار در جهان از سال 1990 تاکنون بیش از 50 درصد رشد داشته است که این نیروهای مهاجر اغلب به علت نداشتن مهارت‌های لازم با ناامنی شدیدی روبرو هستند.

ربیعی  با اشاره به اینکه سواد مهارتی اساس پیشرفت کشور را تشکیل می دهد و سوادی است که ما را به عدالت اجتماعی نزدیک و به موضوع مبارزه با فقر کمک جدی می‌کند.

وی با تفکیک سه سطح سواد مدرسه‌ای، دانشگاهی و مهارتی از لزوم افزایش سواد مهارتی در جامعه توسط سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: من به شعار قدیمی جنوب – جنوب اعتقاد دارم و معتقدم اگر بتوانیم نوعی گفتگو پیرامون رشد اقتصادی منطقه داشته باشیم می‌تنوانیم رشد بهتری را در منطقه ایجاد کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه این همایش فرصتی را ایجاد می کند که با بررسی مسائل پیش‌روی کشور پیرامون نیروی انسانی موضوع دیپلماسی مهارتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: سال گذشته رشد 3 درصدی اقتصاد را تجربه کردیم در صورتی که باید سالانه 6 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/



برچسب ها: بیکاری ، وزیر ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم داد
۱۳:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
که قسمت اعظم آن مربوط به کشورماست
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
ما وزیر برای آمار دادن نمیخواهیم بلکه برای اشتغال جوانان که در آستانه پیری هستن میخواهیم
آخرین اخبار