رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی با استفاده از منابع تخصیص داده شده از مهارت آموزی، کارآفرینی، بنگاه ها و کارگاه های خرد حمایت می کند.

حمایت مجلس از کارآفرینی بنگاه های خردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به چالش های جدی موجود در بحث اشتغال در قانون بودجه  سال 1394 حداقل 500 میلیارد تومان  از بودجه عمومی، به اشتغال افراد آسیب دیده اختصاص داده شده است.

کاتب تصریح کرد: از هزار و 300 میلیارد تومان قانون هدفمندی که برای بافت قدیمی شهر ها و مسکن مهر در نظر گرفته شده بود  نیز 10 درصد را به بحث مهارت آموزی اختصاص دادیم که البته این مستلزم همراهی دولت می باشد چرا که اگر دولت سیاست ما را به خوبی اعمال نکند چالش اشتغال از پیش روی برداشته نخواهد شد.

رئیس فراکسیون  تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع بیمه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای گفت: امروز آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای با چالش بیمه ی بدنه خودش مواجه است و این باعث می شود انگیزه ای برای خدمت بیشتر ندارد که پیشنهاد می شود از 10 درصد هزار و 300 میلیارد تومان همه ی آموزشگاه ها بیمه شود تا برای مهارت آموزی با کیفیت ایجاد انگیزه شود.

رئیس فراکسیون  تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بالغ بر 6000 رشته مهارت آموزی در سطح کشور آموزش می دهد که این جای خوشحالی دارد ولی توصیه من این است که به سمت توسعه آموزش ها به صورت الکترونیکی برویم و توسعه فیزیکی را کاهش دهیم چرا که از این طریق کشور ارزان تر اداره خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار