مهاجرت حیوانات از بازخوردهای خشكسالی در استان خوزستان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مدیر كل محیط زیست خوزستان گفت: پدیده خشكسالی در استان باعث از بین رفتن چشمه و بركه ها شده كه این مسئله نیز منجر به كاهش شدید پوشش گیاهی و در پی آن مرگ جانوران می شود.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود: اكوسیستم شامل پوشش گیاهی و جانوری هر منطقه است که این دو مقوله هیچگاه از یكدیگر جدا نمی شوند و هر زمان یكی از آنها دچار آسیب شود بخش دیگر نیز به طبع آن دچار آسیب دیدگی می شود.

وی گفت:مهاجرت حیوانات یكی دیگر از بازخوردهای خشكسالی در خوزستان است که ترك محل زندگی از سوی جانوران ممكن است به صورت گروهی رخ دهد.

مدیر كل محیط زیست خوزستان بیان کرد متاسفانه از بین رفتن و یا ترك اجباری جانوران مستقر در محیط های طبیعی استان باعث ایراد خسارت به كل اكوسیستم منطقه می شود و بسیاری از جانوران در هنگام ترك محل زندگی خود در اثر خشكسالی از بین می روند و یا به دست شكارچیان غیر مجاز اسیر می شوند.

لاهیجان زاده با اشاره به افزایش آتش سوزی در جنگل های خوزستان به دلیل دمای بالا و كمبود آب گفت: در كنار رسیدگی به مشكلات كشاورزان خوزستانی به دلیل كمبود آب باید به محیط زیست منطقه نیز توجه كرد.

وی با بیان اینكه اعتبارات موجود در زمینه حمایت از زندگی جانوری در زمان خشكسالی بسیار اندك است، گفت: یكی از فعالیت های انجام گرفته از سوی اداره كل محیط زیست خوزستان احداث آبشخورهای فراوان در مناطق حفاظت شده است که این آبشخورها از طریق خطوط لوله به یكدیگر متصل هستند و آب مورد نیاز شرب جانوران از طریق تانكرهای بزرگ به این آبشخورها منتقل می شود.

گفتنی است :خرید علوفه و توزیع آن در مناطقی كه پوشش گیاهی به دلیل كم آبی از بین رفته نیز یكی دیگر از فعالیت های انجام گرفته از سوی این اداره برای حفظ حیات جانوری خوزستان است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.