مدیر بیمارستان کودکان تبریز گفت: هم اکنون مشکل اساسی این مرکز کمبود فضای فیزیکی است که با همت متولیان قبلی بیمارستان و شهردار قبلی بیش از هزار متر مربع از چهار هزار متر مربع ساختمان به بیماران سرطانی اختصاص یافته است که در تیر ماه سال جاری این واحد راه اندازی خواهد شد.

کمبود فضای فیزیکی مهمترین چالش بیمارستان کودکان تبریزبه گزاش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، اسلامی با اشاره به بیست و پنج تخت در بخش خون، این تعداد را خیلی کم دانست و تصریح کرد: در بخش های گوش و حلق و دیگر بخشها  نیزکودکان سرطانی بستری شده که اصولا باید تمامی سرطانی ها از هرنوع در یک بخش بستری شوند  ولی به لحاظ کمبود فضا این امکان وجود ندارد و حتی مریض سرطانی در سالن ها نیز بستری است.

وی اظهار امیدواری کرد :باراه اندازی ساختمان جدید تمامی امکانات بیماران سرطانی و حتی واحدهای دندانپزشکی و فیزیوتراپی و کادر درمانی در یک محل جمع  آوری شده و بیماران سرپایی و انواع درمانها از قبیل شیمی درمانی نیز به صورت سرپایی در این ساختمان جدید ارایه شود.

 دکتر اسلامی افزود:تمامی داروها ی  بیماران  سرطانی این مرکز طبق طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 93 آغاز شده و از سوی  بیمارستان  تامین می شودودر مواردی نیز بیمه و مددکاری پاسخگوی بیماران وتامین داروی آنان است.

وی مهمترین چالش  کودکان سرطانی را کمبود فضا توصیف کرد و خاطر نشان ساخت:به دلیل کمبود فضای فیزیکی ،حضور مادر در کنار  فرزند ،بیماریها و مشکلات تنفسی و عفونی را ایجاد می کند  و همچنین مشکلاتی نیز برای کادر ها و پرسنل به وجود می آید.

اسلامی به  مراجعات دیگر شهرها و شهرستانها از جمله  کردستان و ارومیه و اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این مراجعات مشکل کمبود فضا را دو چندان کرده است و وظیفه و رسالت ماست که پاسخگوی تمامی بیماران از هر نقطه باشیم.

وی از همت خیران چه از لحاظ ریالی و چه از بابت تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و بستریها اظهار قدردانی کرد.

این مرکز تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال 14 سال در سطح منطقه شمال غرب کشوربا مساحت 11073 مترمربع زیربنا 12220 مترمربع با بخشهای درمانی تخصصی و فوق تخصصی جراحی عمومی - گوش و حلق و بینی - ICU مراقبتهای ویژه (نوزادان - طفال) داخلی -اعصاب -گوارش-کلیه-ارولوژی-بخشهای عفونی-نوزادان-انکولوژی(خون) - آلرژی - غدد و داخلی قلب و عروق فعالیت می کند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.