فرماندار تبریز گفت: علی رغم مشکلات بودجه ای پروژه های مهم شهرستان تبریز متوقف نمی شود و ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛رحیم شهرتی فر، امروز در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان تبریز‌، گفت: بخشی از اعتبارات دولتی در شهرستان تبریز تعدیل میابد ولی تلاش خواهیم کرد تاپروژه های حیاتی بر زمین نماند.

فرماندار تبریز با اشاره به آلودگیهای هوا ناشی‌ از نیروگاه‌ها گفت: زمانی که نیروگاه از مازوت به جای سوخت گاز استفاده می کنند آلودگی هواصورت می گیردونمایندگان مجلس باید در این راستا پییگیری و کمک کنند تا سوخت گاز برای تمام سال برای نیروگاه های برق تامین شود.

 وی با بیان اینکه راه‌های شهرستان تبریز دچار مشکلات جدی است‌، گفت: باید کمیته های کارشناسی تشکیل شود تا محل‌ ونحوه هزینه کرد اعتبارات‌ راه های شهرستان تبریز مشخص گردد.

عیدی، مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه‌ با بیان اینکه خیرین در زمینه نوسازی و احداث مدرسه در استان فعال هستند، گفت: خیران در جشنواره های متعدد در زمینه مدرسه سازی فعالیت خوبی دارند و اخیرا نیز احداث یک مدرسه 12 کلاسه در تبریز از سوی خیرین مردانی آذر متقبل شده است.

 عیدی یادآور شد: خیران محل‌ فعالیت‌‌و احداث مدرسه یا بازسازی را خود تعیین می کنند و نمی توان آنان را مجبور به پذیرش ساخت مدرسه در شهری مشخص نمود.

وی با بیان اینکه در زمینه مدرسه سازی توزیع مناسبی به نسبت جمعیت در شهر تبریز وجود ندارد یادآور شد: باید اعتبارات ویژه ای برای مدرسه سازی در شهر تبریز صورت گیرد تا از وضعیت فعلی خارج شویم.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: در صورتی که توجه ویژه ای به مدرسه سازی و بازسازی مدارس در شهرستان تبریز صورت نگیرد مدارس شهر تبریز سه شیفته خواهد شد.

اسدی، معاون فرماندار تبریز نیز در این جلسه‌بر جذب سرمایه بخش خصوصی تاکید کردو گفت: استعداد خوبی در اطراف شهر تبریز برای جلب مشارکت بخش خصوصی وجود دارد و می‌توان در شهرک های صنعتی اطراف تبریز رونق خوبی به وجود آورد.

معاون عمرانی فرماندار تبریز با بیان اینکه مشارکت دادن بخش خصوصی از ملزومات اصل 44 است، گفت: سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در شعاع مشخصی از شهر تبریز باید صورت گیرد و در این راستا باید همراهی قانونی خوبی صورت گیرد.

وی از تهیه طرح دالان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: باتوجه به محدودیتهای سرمایه گذاری میتوان از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه کلان شهر تبریز استفاده بیشتری کرد.

اسدی در زمینه نحوه واگذاری زمین به واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی اشاره نمود و تاکید کرد: بنا بر قانون اگر  یک سال پس از واگذاری زمین احداثات صورت نگیرد زمین پس گرفته می شود و باید همراهی اداری خوبی در این مورد انجام شود.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.