رئیس بیمارستان کودکان تبریز گفت: هشتاد و پنج درصد کودکان سرطانی بیمارستان کودکان در این مرکز به طور قطعی درمان می شوند و بهبود می یابند.

درمان 85 درصدی سرطان کودکان در بیمارستان کودکان تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، شیوا افزود: بیشترین  نوع سرطان در این بیمارستان مربوط به سرطان خون می باشد که البته این مهم باید در اذهان مردم رواج یابد که سرطان کودکان با سرطان بزرگسالان کاملا متفاوت است  و احتمال درمان قطعی برای کودکان به مراتب  بیشتر از بزرگسالان است و علاوه بر این بیمارستان در دیگر مراکز هم درمان با درصد بالایی امکانپذیر است و ما شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد:در این مرکز 3 پزشک فوق تخصص خون برای کودکان سرطانی حضور دارند و در ساختمان جدید که با همت شهردار قبلی و شهردار فعلی آماده بهره برداری است به بیماران سرطان خون اختصاص یافته است.

وی افزود: در این ساختمان باید تعداد پرسنل و بهیار و خدمات را افزایش داده و چرا که این 3 تعداد  پزشک کافی می باشد.

سیامک شیوا با اشاره به مشکلات دارویی بستری‌های بخش خون مرکز در سال‌های قبل افزود: برخی از والدین  بستری‌ها اظهار داشتند که داروهای دریافتی فرزندان هندی هستند و در بهبودی آنها تاثیری ندارند که این مشکل هم اکنون به طور کامل حل شده است و بیمارستان تمامی هزینه های دارو را تقبل کرده است.

وی گفت: مشکل اساسی و عمده این مرکز کمبود فضا  نه تنها در بخش خون بلکه در تمامی بخش‌ها و حتی اورژانس می باشد که  به دلیل ازدیاد مراجعه کنندگان و بیماران و مراجعه از دیگر استان‌ها از جمله آذربایجان غربی و اردبیل و شهرهای دیگر نهایتا این فضا کفاف بیماران را نمیدهد. که البته امیدواریم با بهره برداری ساختمان جدید این مشکل کاملا حل شده و تعداد تخت‌ها از 25 تخت به 45 تخت افزایش یابد.

وی این مرکز را  از نظر تجهیزاتی در حد عالی ارزیابی کرد و تصریح کرد: هزینه درمان کودکان سرطانی را علاوه بر اینکه بیمارستان تقبل کرده افراد خیر و بیمه نیزدر هزینه درمان این کودکان نقش دارند.

وی  با اشاره به قدمت 45 ساله  بیمارستان افزود: بیمارستان 500 تخت خوابی کودکان سرطانی در شهرک خاوران با همت خیرین در حال ساخت است که به گفته بانیان در سال 1397 تا 1398 افتتاح می شود و مرکزفعلی با 236 تخت مصوب، در آن بیمارستان دو برابر شده و مشکل به صورت اساسی و قطعی حل خواهد  شد.

شیوا میانگین سنی بیماران بستری در این مرکزرا تا 14 سالگی اعلام کرد و گفت: خانواده ها و والدین باید هرگونه بروز تب و احساس لمس توده و عفونت‌ها  را در کودکان جدی بگیرند و با کوچکترین احساس کودکان را نزد پزشک ببرند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.