معاون علمی و فناوری رئيس جمهور:

نیروی اقتصادی خوش فکر پایه اقتصاد دانش بنیان است

معاون علمی و فناوری رئيس جمهور گفت: نيروی انسانی توانمند،‌ خوش فكر و جوان از پايه‌های اقتصاد دانش بنيان است كه می‌تواند اقتصاد كشور را تغيير دهد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری در افتتاحيه دومين نمايشگاه بين المللي فن آوري و نوآوري با بيان اينكه نوع تفكر بايد اصلاح شود افزود: فرهنگ اقتصاد نفتي و اقتصادي که پايه اش فروش اموالی است كه براي آن هيچ زحمتي کشيده نشده است بايد اصلاح شود.

وي گفت: هم اكنون شركت هايی داريم كه مديران عامل آن ها كمتر از 30 سال سن دارند و توانسته اند صدها شغل ايجاد كنند. 

ستاري افزود: در اين نمايشگاه تجهيزات خوبي براي تبادل تكنولوژي عرضه شده است و به زودي در موضوع صادرات تسهيلات خوبي را اعلام خواهيم كرد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: اين نمايشگاه يك آزمايش است براي ارائه تسهيلاتي که مي خواهيم در اختيار شركت ها قرار دهيم. 

ستاري افزود: در هفته گذشته بزرگترين همايش ايرانيان متخصص با حضور حدود هزار و 500 نفر از ايرانيان در برلين برگزار شد و بسياري از اين متخصصان شركت هاي بزرگي در كشورهاي مختلف دارند و مي توانند به هموطنان شان كمك كنند. 

وي گفت: ما در اقتصاد دانش بنيان نيازمند سرمايه گذاري خارجي هستيم ولي مهمتر از آن،‌ ايده ها، دانش و فرهنگ اين اقتصاد را بايد وارد كشور كنيم.

در اين نمايشگاه ربات جراح سينا با قابليت جراحي رباتيك از راه دور با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور رونمايي شد.

دومين نمايشگاه بين المللي فناوري و نوآوري تا 22 خرداد در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپاست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار