آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آثار سوء غفلت در یک جامعه و کشور اظهار داشت: محیط زیست تنها محیط شهر نیست و کل محیط جامعه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار مسئولان محیط زیست استان قم با بیان اینکه خداوند امور را به دو قسم تقسیم کرده است، افزود: برخی از امور در اختیار بندگان قرار داده شده و برخی از امور نیز در اختیار خداوند است که مسائل دنیایی در اختیار بندگان و مسائل مربوط به آخرت در اختیار خداوند است. و کشاورزی و صنعت ازجمله این مواهب دنیوی است.

وی گفت: قرآن کریم دنیا را به‌ سرگرمی و بازیچه تشبیه کرده است تا انسان با فعالیت هم زمینه زندگی دنیوی و هم ذخیره اخروی را فراهم کند. خداوند انبیا و اولیای الهی را برای آشنایی مردم با دنیا و آخرت فرستاده است تا حجت را بر مردم تمام کند.

ایت الله علوی گرگانی گفت:ریشه‌یابی‌ها نشان می‌دهد که عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی باعث آثار جبران‌ناپذیری در یک کشور می‌شود و همه انسان‌ها در حفظ حراست از آن نقش دارند زیرا غفلت موجب می‌شود ضررات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست در همه شرایط زندگی دخالت دارد، افزود: محیط‌زیست واژه‌ای وسیع است و به همه شرایط زندگی دخالت دارد محیط زیست به معنای محیط مردمی و اجتماعی است و چنانچه انسان به محیط زیست بی‌توجه باشد علاوه بر سایر انسان‌ها مدیون حیوانات و گیاهان نیز می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: همه ما موظف به حفظ و رعایت محیط‌زیست هستیم تا اینکه مدیون حقوق دیگران نباشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.