برگزاری نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران:

فعالیت های گسترده دادگستری استان تهران در جهت اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در جهت اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه سال جاری، فعالیت های گسترده ای در دادگستری استان تهران صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، پنجمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بنابراین گزارش، رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: در جهت اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه سال جاری، فعالیت های گسترده ای در دادگستری استان تهران صورت گرفته و با برگزاری جلسات متعدد شورای برنامه ریزی ، مقدمات این امر مهم فراهم شده است و امیدواریم با مساعدتهای مسئولان ستاد قوه قضائیه در این رابطه به عنوان الگو در کشور عمل کنیم . 

وی با اشاره به اینکه گستردگی حوزه قضایی در دادگستری استان تهران اساساً بر کسی پوشیده نیست افزود : علیرغم کمبود شدید پرسنل قضائی و با حداقل منابع انسانی و مالی و مقدورات ممکن ، در این مسیر گام برداشته ایم. 

در ادامه نشست مطابق با دستور کار تنظیمی جلسه در خصوص ابهامات موجود در نحوه اجرای احکام قطعی مراجع قضایی علیه دستگاه های اجرایی ،  مطابق با بند ج ماده 24 قانون الحاقی ، برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مباحث مختلف حقوقی مطرح شد و در نهایت پس از جمع بندی مطالب توسط رئیس کل دادگستری استان تهران و رای گیری از اعضا ، نظر غالب در این زمینه حاصل و مقرر گردید مراتب به نحو مقتضی و از باب مشورت به کلیه حوزه های قضایی در سطح استان ابلاغ شود . 

گفتنی است، علی شجاعی که قبلاً به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه های تهران انجام وظیفه می نمود به عنوان معاون آمار و فن آوری دادگستری تهران معرفی و از خدمات ارزشمند بابک رزمساز تقدیر به عمل آمد . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار