مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی گفت: باید قانون طبق احکام روز پیاده و بر اساس آن به تخلفات رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، علوی مقدم در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: ما در ارائه خدمات به مردم و انجام وظایف قانونی باید تعامل، تعهد، تلاش و تدبیر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی نظارت صحیح و قانونمند و کنترل رسیدگی به شکایات و اجرای احکام به روز را از اولویت ها برشمرد و افزود: در بحث قانون های ساختمانی کمبود قانون نداریم اما باید ضوابط را به روز کنیم و بصورت شفاف در اختیار عموم مردم قرار دهیم تا بتوانیم به سمت شهر ایده آل حرکت کنیم .

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری استان تصریح کرد: شناخت موانع و محدودیت های قانونی و رفع اشکالات مهم در ساخت و سازها و اجرای طرح های تفصیلی و جامع از مولفه های مهم در رفع آسیب های موجود است.

علوی مقدم نظارت صحیح و قانون مند و کنترل رسیدگی شکایات و اجرای احکام به روز را از اولویت ها برشمرد و افزود باید طرح ها و موضوعات طرح های تفصیلی با نیازها و خواست های مردم و مشکلات اقتصادی جامعه به روز شود وخروجی همایش را حرکت به سمت شهر ایده آل عنوان کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیزگفت: یکی از دلایل عدم موفقیت کمیسیون ماده 100 شهرداری نبود آسیب شناسی و بررسی عمیق راهکارها است.

قاضی مرتضوی با توجه به نام گذاری سال همدلی و همراهی ملت و دولت یکی از نمونه های عینی آن را تعامل معقولانه ی دستگاهها برشمرد و افزود: یکی از ویژگی‌های اصلی این همایش در کنار هم قرار‌ گرفتن سه مجموعه استانداری، شهرداری و دادگستری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز است.

معاون شهرداری و شهرسازی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: اگر نتوانیم در کنار اجرای ماده 100 و اجرای طرح تفصیلی شهر اقدام کاملی انجام دهیم بهداشت مردم به خطر می افتد و این در حالی است که اجرا نشدن رای کمیسیون ماده 100، تجاوز به حقوق دیگران است.

حسین نژاد یکی از اهداف این همایش را فرهنگ سازی در اجرای طرح تفصیلی شهر و وحدت رویه در کمیسیون ماده 100 ذکر کرد.

گفتنی است همایش ساخت و سازهای غیرمجاز شهری در تاریخ 21 خردادماه با همکاری شهرداری،شورای شهر دادگستری و استانداری در تالار نور مشهد برگزار می شود.

انتهی پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.