قدرت‌های غربی دخیل در مذاکرات با ایران ممکن است ضرب الاجل 30 ژوئن را برای دستیابی به یک توافقنامه درباره برنامه هسته‌ای تهران به تعویق بیندازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی «اسرائیل نشنال» در گزارشی به قلم تووا دورین نوشت: قدرت های غربی دخیل در مذاکرات با ایران ممکن است ضرب الاجل 30 ژوئن را برای دستیابی به یک توافقنامه درباره برنامه هسته ای تهران به تعویق بیندازند.

ایران و قدرت های جهان (پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) دوم آوریل درمورد چارچوب یک موافقتنامه به توافق رسیدند اما همچنان تحت فشار قرار دارند تا ضرب الاجل پایان این ماه به یک موافقتنامه نهایی دست یابند.

تحلیلگران سیاسی و منابع دخیل در این مذاکرات می گویند هنوز اختلاف های مهمی باقی مانده است و هرگونه پیشرفت در جهت دستیابی به یک موافقتنامه نهایی به حل مسائل مهم باقی مانده ازجمله زمان و چگونگی لغو تحریم ها علیه ایران و همچنین چگونگی بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران بستگی دارد.

حادثه ای که روز یکشنبه در خلال دوچرخه سواری برای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیش آمد نیز مانع از پیشرفت در مذاکرات شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار