رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر یکهزار و 500 مددجوی جرایم غیر عمد دیه بدهکار در سطح کشور در زندان هستند که این میزان در کرمان 37 نفر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،یدالله موحد افزود: کاهش آسیب و جمعیت کیفری زندان های کشور ، از اهداف اصلی ستاد دیه می باشد واین ستاد در استان کرمان خدمات ارزشمندی را ارایه کرده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان
گفت: در حال حاضر موضوع جمعیت کیفری زندان ها یکی از پیچیده ترین مشکلات مردم دنیا در حوزه قضایی است.

وی تصریح کرد: اکنون قریب 10 میلیون نفر انسان در زندان های دنیا بواسطه ارتکاب جرایم در حال تحمل کیفر هستند که کشور ما در این زمینه رتبه هشتم دنیا را دارد
.

موحد خاطرنشان کرد: سال 84 که به دلیل نقص در وضعیت بیمه شخص ثالث و قوانین شاهد ورود جمعیت انبوهی از مددجویان جرایم غیرعمد به زندان ها بودیم، ستاد دیه در کشور راه اندازی شد.

موحدخاطرنشان ساخت: صندوق تامین خسارت های بدنی نیز به منظور جبران خسارت های بدنی ناشی از تصادفات در کشور راه اندازی شده و تاکنون خدمات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما با مشکلاتی نیز روبرو است.

به گفته وی پارسال در مجموع هشت هزار و 400 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد از زندان های کشور آزاد شدند که این تعداد در استان کرمان 230 نفر بوده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.