مستند «گزارش شنبه» با موضوع فعالیت های مبارزاتی شهید سید علی اندرزگو از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ شهید سید علی اندرزگو، از مبارزان مسلح مخالف حکومت پهلوی به شمار می رود که در هیئت های موتلفه اسلامی عضویت داشت و جزو پرکارترین فعالان ضد شاه شناخته می شد.

زندگی پر ماجرای این شهید انقلاب شامل اتفاقات گوناگونی است، از سفرهای متعددش به عراق و دیگر کشورها تا همکاری در اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر خائن دوران شاه و حضور در لبنان را می توان برشمرد که اندرزگو در تمامی آنها حضوری فعال داشت.

«گزارش شنبه» مستندی از زندگی شهید سیدعلی اندرزگو و مبارزات مسلحانه وی علیه رژیم شاه است که شامل مصاحبه با همسر، دوستان و همراهان شهید از جمله محسن رفیق دوست، علی اکبر حیدری، فاطمه شیخ عطار، حجت الاسلام غفاریان، ابوالفضل توکلی بینا، مرتضی صالحی، جلال الدین فارسی، حاج خلیل بهرامی، حسین بنکدار، آیت الله محمدعلی گرامی و فاطمه سیل سپور می شود.

همچنین در بخش هایی از مستند، اطلاعاتی از طریق نریشن در اختیار مخاطب قرار می گیرد تا با زندگی این فعال ضد رژیم شاه بیشتر آشنا شود.

به گفته حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو فرزند شهید علی اندرزگو، دستگیری پدرش آنقدر برای ساواک اهمیت داشته که بخش ویژه را به همین دلیل در سازمان امنیت برای او اختصاص داده بودند.

حجت الاسلام اندرزگو در مورد نحوه دریافت خبر شهادت پدرش در خاطراتش آورده است که طی دیداری با امام(ره) ایشان فرمودند: همان شبی که این روحانی مبارز به شهادت رسید، خبر شهادتش را برای من تلگراف کردند و من به ‌شدت از این موضوع ناراحت شدم و غصه خوردم که ما محروم ماندیم از نعمت بزرگی مانند شهید اندرزگو که تجربه ‌های گرانب هایی در مبارزات داشت.

مستند «گزارش شنبه» کاری از علی محمد قاسمی به عنوان تهیه کننده و کارگردان است که شنبه 23 خرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد ضمن اینکه تکرار آن هم برای پخش در ساعت 13.30 یکشنبه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار