ویژه‌ برنامه‌ی «طعم غزل ماه» در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه‌ی رادیویی تهران می‌رود.

نوشین رهگذر تهیه‌کننده‌ی رادیو تهران در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: فضا سازی معنوی در لحظه‌های ناب ماه مبارک رمضان، پخش اذان، تبیین و تبلیغ فرهنگ نماز و اخلاق و سبک زندگی اسلامی محور اصلی «طعم غزل ماه» است.

وی ادامه داد: «طعم غزل ماه» ویژه برنامه‌ی افطار ماه مبارک رمضان مشتمل بر بخش‌های آموزنده و مبتنی بر مطالب چهارگانه مقام معظم رهبری طراحی شده و به محورهای موضوعی و اهداف محتوای آن اشاره می‌کند.

تهیه‌کننده «چراغ» در خصوص اهداف برنامه‌ی «طعم غزل ماه» بیان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح نماز و شعار دینی، سازگاری دین با زندگی امروز، جذب مخاطبان جوان به سوی نماز و فرائض دینی، ایجاد نشاط معنوی و ترغیب و تشویق و فرهنگ‌سازی مخاطب به دین گرایی و ... از جمله اهداف و اولویت‌های اصلی این برنامه است.

رهگذر در خصوص بخش‌های مختلف برنامه‌ی «طعم غزل ماه» عنوان کرد: بخش آغازین برنامه با عنوان «دیباچه» قالب گفتار است که بر مبنای یکی از فرازهای ارزشمند نهج‌البلاغه تنظیم می‌شود، دیگر بخش‌ها با موضوع و محوریت فرائض دینی، نمایشی، گزارشی، ختم قرآن کریم، معرفی  چهره‌های برجسته‌ی تاریخی و عرفانی، پرداختن به حکایت‌ها و دعاهای ماه مبارک به روی آنتن می‌رود.

وی در ادامه افزود: بخش‌های برنامه با عنوان‌های دیباچه، نورالسماوات والارض، پناه بر خدا، محراب روشن، یک شاخه نور، راز گلاب، کارشناس مذهبی، از کنار هم می‌گذریم، قاب، کلید، شاخه نبات، حرف اول ارائه می‌شوند و یکی از جذابترین بخش‌ها، با عنوان «جای شما سبز» به معرفی جانبازان، شهدای گمنام و ... می‌پردازد که پس از پایان جنگ و بعد از سال‌ها رنج مجروحیت، اخیراً به شهادت رسیده‌اند و جای آن‌ها در کنار سفر‌ه‌های افطار ما خالی است، در این بخش به معرفی شهدا و جانبازان از زبان خانواده‌هایشان می‌پردازیم.

«طعم غزل ماه» با همکاری سید یوسف رحیمی، مجید حسینی، نوشین رهگذر، حمیدرضا کجوری، سید جعفر ابراهیمی، حامد‌رضا مهتدی، محبوبه کاشانی، لیلا میر محمدی‌آذر، سمیرا صدیقی، اکبر یاری، علی‌رضا محمدی، حافظ آهی، معصومه مالکی، مریم چوپانی، سعید بارانی، ابوالفضل اسدی و با حضور کارشناسان بخش مذهبی حجت‌الاسلام سید علی خاتمی خوانساری از اول ماه مبارک رمضان لحظات ملکوتی افطار شما دلنشین می‌کند.

گفتنی است؛ ویژه برنامه‌ی «طعم غزل ماه» به تهیه‌کنندگی نوشین‌ رهگذر به مدت 120 دقیقه لحظه‌های ناب راز و نیاز از شبکه‌ی رادیویی تهران مهمان خانه‌های شما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۲۰:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۴
سلام
بخاطر برنامه زیبای طعم غزل ماه از تهیه کننده و سایر عوامل تشکر میکنم
من بیشتر وقت خودم را با گوش دادن به برنامه رادیو و کتابهام سپری میکنم از اینکه دوساعت باعث میشوید بتوانم به مسائلی که ارزش فکر کردن دارند و وقت صرف آن کنم از شما سپاسگذارم و برای همگی آرزوی بهترینها را دارم
آخرین اخبار