دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران (INOTEX2015) پس از چهار روز برگزاری ،امضای 20 قرارداد تبادل فناوري، وارادات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته و استقبال چشمگیر هیئت های علمی ، مقامات ، روسای دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران؛ طی این مدت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر عامل هلدینگ داروئی برکت، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه بازدید کردند.

در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه،20 قرارداد تبادل فناوري، وارادات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته، به ارزش بیش از 15 میلیون دلار در حوزه های مختلفی ازجمله ؛ الکترونیک ، میکروالکترونیک، حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی، حوزه انرژی های نو ، حوزه پزشکی و داروئی و حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات  بین شركت هاي ايراني و خارجی به امضاء رسید.

در این نمایشگاه 15 کشور روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ايتاليا، سوئیس، يونان، روماني، ترکیه، آذربايجان، پاكستان و چین در کنار ده ها شرکت و مراکز دانشگاهی و علمی تحقیقاتی داخلی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی را در معرض دید علاقمندان قرار داده بودند. 

هم‌زمان با برپايي دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ، نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» نیز به ‌مدت 2 روز ، با حضور اساتيدي از كشورهاي كره‌جنوبي، فرانسه و اتريش در كنار بیش از 20 صاحب نظر ايراني برگزار شد.
 
در اين نشست بين‌المللي كه در راستاي اهداف دومين نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوري برگزار می شود، صاحب‌نظران، سياست‌گذاران و اساتيد حوزه فناوري و نوآوري در شش بخش تخصصي، به بحث و بررسي موضوعات مرتبط با موضوع نشست بود.

سال گذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، 18 تفاهم نامه تبادل فناوري بین شركت هاي ايراني و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقريبی 6 میلیون دلار منعقد شد و بر اساس قراردادهاي انتقال فناوري نهايي شده 6 شركت نيز از تسهيلات قرض‌الحسنه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري كه به اين موضوع اختصاص يافته بود، بهره‌مند شدند.

در این نمایشگاه بیش از 110 شرکت فناور و دانش‌بنيان و سازمان‌ و مرکز علمی و پژوهشي داخلی و خارجی، جدیدترین تولیدات علمی تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار داده بودند.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی‌، تبديل شدن به بزرگترين رويداد تبادل فناوري منطقه، توسعه فناوري با استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللی، شكل‌گيري تجارت و تعاملات اقتصادي حول محور فناوري، تبادل تجارب شركت‌هاي موفق در تجاري‌سازي و توسعه فناوري، تقویت مناسبات بين‌المللی و فزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری وکمک به شکل‌گیری و گسترش اتحاد منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف كلان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار