شهرکرد؛

افزایش همکاری های مشترک دانشگاه شهركرد و دانشگاه یوكوهامای ژاپن

رئیس دانشگاه شهركرد در حاشیه بیست‌ و هفتمین نشست برنامه جهانی انسان و زیست‌كره در پاریس، با رئیس دانشگاه یوكوهامای ژاپن دیدار و گفتگو كرد.

افزایش همکاری های مشترک دانشگاه شهركرد و دانشگاه يوكوهاماي ژاپنبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شهرکرد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهركرد، دیدار و گفتگوی دكتر شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهركرد با پروفسور مات سودا رئیس دانشگاه یوكوماهای ژاپن در راستای اهداف و رسالت‌های دیپلماسی علمی كشور به منظور آماده‌سازی زیر‌ساخت‌های لازم جهت ارتقاء ارتباطات علمی بین‌المللی و تعامل با دانشگاه‌های معتبر دنیا با پروفسور مات سودا رئیس دانشگاه یوكوماهای ژاپن انجام شد.

در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌های موجود در دو دانشگاه و بررسی زمینه همكاری‌های مشترك، طرفین برای انعقاد تفاهم‌نامه همكاری بین دو دانشگاه شهركرد و یوكوهاما، به توافق اولیه رسیدند.

یوكوهاما پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن بعد از توكیو و مركز استان كاناگاوای این كشور است.

بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC)، 8 تا 12 ژوئن سال جاری میلادی (2015) برابر با 18 تا 22 خردادماه جاری (1394) در مقر یونسکو در کشور فرانسه (پاریس) برگزار شد.

در این نشست، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رئیس دانشگاه شهرکرد و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در این نشست حضور یافتند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.