تزریق چربی که برای پر کردن صورت استفاده می‌شود اثری ماندگار ندارد چربی پس از مدتی جذب بدن می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افراد از روش‌های مختلفی برای پر کردن صورت خود استفاده می‌کنند روش‌هایی چون بوتاکس که بعضا بی‌ضرر هم نیستند در این میان روشی وجود دارد که ضرری برای بدن فرد به همراه ندارد و خبرهای تاسف باری درباره آن نمی‌شنویم. 

تزریق چربی به پوست صورت روشی است که برای پر کردن این عضو از بدن به کار می رود امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست می‌گوید: استفاده از تزریق چربی برای پر کردن صورت در جامعه زیاد به کار می‌رود و این روش، روشی ایمن و بی عارضه است اما باید بیمار آن به درستی انتخاب شود. 

فرهاد مستوفی،متخصص پوست و مو نیز درباره افرادی که می‌توانند تزریق چربی را انجام دهند بیان می‌کند: هر کسی که به تزریق چربی برای پر کردن صورت نیاز داشته باشد می‌تواند از این روش استفاده کند منتها چربی پس از گذشت مدت زمانی جذب بدن فرد می‌شود و دائمی نیست و فرد پس از مدتی به قیافه اولیه خود باز می‌گردد . 

ورم عارضه تزریق چربی 

احسانی در خصوص عوارض تزریق چربی می‌گوید: تزریق چربی برای فرد عارضه‌ای ندارد فقط صورت فرد پس از تزریق تا چند روز ورم دارد اما پس از آن بهبود پیدا می‌کند این روش در گونه، خط خنده و قسمت‌های فرو رفته صورت به کار می‌رود. 

قابلیت نگهداری چربی تا 12 ماه 
این متخصص پوست و مو ادامه می‌دهد، در روش تزریق چربی می‌توان چربی بدن فرد را خارج و آن را به مدت 12 تا 15 ماه نگه‌داری کرد به دلیل آنکه چربی با بافت بدن فرد سازگار است ضرری برای وی ندارد اما یک درصدی از آن را آب تشکیل می‌دهد به همین دلیل تزریق چربی دو تا سه جلسه تکرار نیاز دارد. 

با این اوصافی که از تزریق چربی در صورت فرد شنیده‌ایم می‌توان گفت: این روش در مقایسه با روش‌های دیگر چون بوتاکس روشی ایمن و بی‌عارضه است با وجود آن نباید از این نکته غافل شد که این روش را نیز باید مانند تمام روش‌های دیگر پر کردن صورت در موارد ضروری به کار برد و برای استفاده از این روش هم باز باید با پزشک مشورت کرد تا بدون نیاز واقعی به پر کردن صورت، به روش تزریق چربی نزدیک نشویم چون به هر حال این روش نیز فرد را از قیافه واقعی خود دور می کند.

گزارش از محدثه محمدپور 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همیلا
۱۳:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام و احترام
پس از گذشت ۲۱ روز از تزریق چربی همچنان پلک پایین متورم و کمی کبود میباشد
دکترم تجویز کردن تا ماه اینده اگر بهتر نشد کورتون تزریق میکنند در این ناحیه
ممنون میشم در این مورد توضیح بفرمایید
آخرین اخبار