شبه نظامیان هوادار منصور هادی به پایگاه های انصارالله در تعز حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن روز گذشته حملات گسترده ای به پایگاه های انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در تعز انجام دادند.

شبه نظامیان هوادار منصور هادی توانستند پس از این درگیری ها بر برخی نقاط مهم تعز مسلط شوند. شبکه الجزیره به نقل از "حمود سعید مخلافی،" فرمانده نیروهای هوادار منصور هادی در شهر تعز اعلام کرد که وی مدعی شد نیروهایش توانستند بر پایگاه های مهم انصارالله در شهر تعز مسلط شوند. وی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد در درگیری شبه نظامیان هوادار منصور هادی و نیروهای انصارالله شماری کشته شدند. وی گفت در میان کشته شدگان شماری ازرهبران انصارالله نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، شبکه ي تلويزيوني پرس تي وی از شهادت هشت زن و کودک در حملات هوايي جديد ائتلاف سعودی به استان صعده خبر داد.‎ همچنین ارتش و نيروهاي مردمي يمن پس از پاکسازي منطقه اليتمه از تروريست هاي القاعده، مناطقي از شرق اين کشور را آزاد کردند. شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد ارتش يمن با کمک نيروهاي مقاومت مردمی پس از بيرون راندن تروريست هاي القاعده از منطقه اليتمه در استان جوف، پيشروي خود را به سمت شرق اين کشور آغاز کرد. المسيره افزود: در اين عمليات نيروهاي يمني توانستند منطقه المهاشمه و پايگاه استراتژيک عقبه و پادگان خنجر و منطقه خب و الشعف را که يکي از بزرگترين بخش هاي استان جوف است از تروريست هاي القاعده پاکسازي کنند.

ریاض یاسین: ديدار مستقيمی با هيئت حوثي ها در ژنو نخواهيم داشت

در خبر دیگری از یمن، وزير خارجه فراري این کشور گفت: ديدار مستقيمي با هيئت حوثي ها در ژنو نخواهيم داشت. رياض ياسين در گفتگو با شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي در ژنو اعلام کرد: هيئت اعزامی دولت يمن به صورت مستقيم با هيئت حوثي ها ديدار نخواهد کرد. وي مدعی شد: دولت يمن برای حل و فصل بحران در اين کشور جدي است.
ياسين گفت: هيچ مذاکره مستقيمي با حوثي ها نخواهيم داشت. ما با اسماعيل ولد شيخ احمد نماينده دبير کل سازمان ملل به صورت جداگانه ديدار خواهيم کرد و ديدار ما با شيخ احمد در هتلي غير از هتل محل اقامت حوثي ها صورت مي گيرد. ما هيچ ديدار مستقيمي با حوثي ها نخواهيم داشت.

وي افزود: در حال حاضر مي خواهيم برنامه ريزی خوبي براي رايزني هاي ژنو جهت اجراي قطعنامه 2216 داشته باشيم. اين قطعنامه بر عقب نشيني شبه نظاميان حوثي و نیروهای علي عبدالله صالح از همه شهرها و استان هاي يمن ، تحويل سلاح به پادگان ها و آزادی بازداشت شدگان تاکيد دارد.

پیشتر سازمان ملل از موکول شدن مذاکرات ژنو در خصوص بحران یمن به روز دوشنبه خبر داده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار