رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره کل دامپزشکي خوزستان از ضرورت مميزي بهداشتي کارخانجات خوراک دام، طيور و آبزيان اين استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهرداد دليلي گفت : در راستاي طرح تضمين کيفيت فرآورده‌هاي خام دامي و با توجه به ضرورت استفاده از خوراک بهداشتي و با کيفيت در تغذيه دام، طيور و آبزيان در تأمين سلامت و بهداشت فرآورده‌هاي خام دامي که در غذاي انسان مورد مصرف قرار مي‌گيرند، کارخانجات خوراک دام، طيور و آبزيان استان مورد پايش ملي شامل بررسي فلزات سنگين، سموم، آنتي بيوتيک قرار گرفتند.

وي همچنين با اشاره به وجود 24 کارخانه خوراک دام،طيور و آبزيان استان تأکيد کرد: در حال حاضر 15 کارخانه خوراک دام داراي پروانه بهداشتي و تعداد 13 کارخانه داراي مسئول فني بهداشتي هستند.

رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره کل دامپزشکي خوزستان افزود: از ابتدا تا پايان سال جاري و طي يک برنامه زمان بندي شده، 242 نمونه از تمامي کارخانجات زيرپوشش به منظور انجام پايش انجام مي‌گيرد و تاکنون 40 نمونه از کارخانجات داراي پروانه و فاقد پروانه بهداشتي گرفته شده است.

دليلي در پايان با اشاره به اهميت مميزي بهداشتي کارخانجات خوراک دام، طيور و آبزيان گفت: در مباحث مميزي مستندات موجود در واحدها و مطابقت زمينه فعاليت و محصولات توليدي کارخانجات با دستورالعمل‌هاي سازمان دامپزشکي کشور مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند که تا کنون شش کارخانه داراي پروانه بهداشتي جهت انجام مميزي مورد بررسي قرار گرفتند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.