استاندار خوزستان خواستار احداث شهرک شيلات و آبزيان در استان با هدف ايجاد اشتغال و افزايش ارزش افزوده فراورده‌هاي شيلاتي شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ عبدالحسن مقتدايي گفت : هم اکنون بخش مهمي از صادرات محصولات شيلاتي استان به صورت خام انجام مي‌شود که با احداث شهرک شيلات آبزيان در يکي از بنادر صيادي استان، فراورده‌هاي دريايي و آبزيان با بسته بندي مناسب و برند معتبر به خارج صادر خواهد شد که اين مي‌تواند صنعت شيلات خوزستان را متحول کند.

وي خواستار مکان يابي و جانمايي شهرک شيلات و آبزيان خوزستان در کوتاه‌ترين زمان ممکن شد وافزود: استان خوزستان داراي ظرفيت‌هاي بسيار مناسب در زمينه شيلات و آبزيان است وبايد از اين ظرفيت‌ها به نحو مناسب و علمي در راستاي رونق اقتصادي و توسعه اشتغال استان بهره برداري کرد.

نماينده عالي دولت در خوزستان، صيد سالانه 50 هزار تن آبزيان دريايي در بنادر خوزستان و به پرورش ماهي‌هاي گرمابي و سردآبي به همان ميزان را از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خوزستان در زمينه شيلات بيان کرد و ادامه داد : خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده براي ديگر کشورها، از معضلاتي است که بايد جراحي شود.

مقتدايي خواستار سرمايه گذاري بخش خصوصي و کمک به احداث شهرک شيلات و آبزيان در استان خوزستان شد و افزود: بانک‌ها نيز بايد در اين زمينه فعال شوند و زمينه را براي ورود علاقه مندان به صنعت شيلات فراهم کنند.

وي درآخر صنعت شيلات را در صورت سرمايه گذاري مناسب، سودآور خواند و اظهار داشت : برگشت سرمايه در اين بخش بسيار کوتاه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.