مديرعامل مركز آموزش بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بايد زمينه حضور قدرتمند اقتصادي در شرايط پس از تحريم را فراهم كنيم.

به گزارش حوزه تجارت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس خالقي تبار افزود: ششمين نشست تجارت كاربردي به سه كشور عراق، آذربايجان و تركمنستان اختصاص يافته است چرا كه اين سه كشور علاوه بر اهميت بازار خود، دريچه ورود به ساير كشورها هستند و ما با برگزاري نشست تجارت كاربردي با اين سه كشور، به دنبال بررسي وضع موجود و پيدا كردن راهي مناسب براي شرايط بعد از تحريمهاي غرب هستيم.

دبير همايش كاربردی تجارت با كشورهاي عراق - آذربايجان و تركمنستان افزود: بايد در شرايط پس از تحريم بتوانيم با حضور قدرتمند در منطقه و جهان ، اقتصاد را در كنار ابعاد سياسي به كمك رشد و شكوفايي اقتصاد كشور و منطقه خود بياوريم.

خالقي تبار در مراسم افتتاحيه اين همايش افزود: وظيفه همه بازرگانان و فعالان اقتصادي است كه آمادگي کامل را براي شرايط پس از تحريم داشته باشند.

وي افزود: عراق يكي از كشورهاي سهل الوصول براي تجار و بازرگانان ايراني است اما بازرگانان ما نبايد به دنبال منافع زود گذر باشند و بايد تلاش كنند با صادرات كالاهاي مناسب و استاندارد ، بازار پايداري براي کشور فراهم كنند.

وي همچنين جمهوري آذربايجان و تركمنستان را دريچه ورود به منطقه قفقاز و آسياي ميانه دانست و گفت: از طريق اين دو بازار بزرگ و مهم مي توان به بازارهاي روسيه و ساير كشورهاي قفقاز و آسيای ميانه دست يافت.

وی همچنين با اشاره به تحولات و فضاي حاكم منطقه و بيان فرصتها و چالشهاي موجود تاكيد كرد: در اين شرايط در صورتي موفق مي شويم كه شناخت دقيقي از تهديدات و فرصتها داشته باشيم و بتوانيم چالشها را به فرصت تبديل كنيم و قطعا برگزاري چنين همايشهايي در اين زمينه نقش مهم و كليدي دارد.

در اين همايش همچنين كاظم سلطاني نماينده هيئت بازرگانان عراقي در سخنانی، با اشاره به سابقه مودت و دوستی دو ملت ايران و عراق ، قدرت اقتصادی ايران را قدرت اقتصادي عراق و قدرت اقتصادی عراق را توان اقتصادي ايران دانست.

سلطاني با اشاره به مجاهدتها و رشادتهاي سردار قاسم سليماني در كمك به ملت مظلوم عراق در رفع شر گروههاي تروريستي و از جمله داعش تاكيد كرد: ما خواهان تسهيل مبادلات تجاري ، تجارت ترجيحي با ايران ، لغو ويزاي دو جانبه بين تجار و فعاليت بيشتر گمركات دو كشور هستيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار