تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

فراهم کردن خودروهای مکانیزه زباله در منطقه1 نیاز به تمهیداتی دارد
مهدی جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: برای فراهم کرن خودروهای مکانیزه جمع‌آوری زباله تمهیداتی از جمله داشتن مخازن مخصوص زباله، جایگاه‌های خاص که از قبل باید جاسازی و آماده شود نیاز است، به همین دلیل جایگاه‌ها و مخازن مخصوص خالی کردن پسماند خشک در شهرک‌های کوثر و محلاتی در ناحیه 10 و شهرک صدف در ناحیه 6 فراهم شده است. 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر آموزشگران در زمینه تفکیک پسماند خشک و جمع‌آوری پسماندها توسط خودروهای مکانیزه به شهروندان آموزش‌های لازم را می‌دهند و چون خودروهای مولدی پسماند جوابگوی جمع‌آوری پسماندها نیستند خودروهای مکانیزه جایگزین آنها می‌شود، همچنین شهروندان از اجرای طرح تفکیک پسماند خشک و جمع‌آوری این پسماند توسط خودروهای مکانیزه استقبال کردند. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی ایرانی- اسلامی در منطقه 6
مرجان تمیمی مدیر اداره سلامت ناحیه دو منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی با محوریت سبک زندگی ایرانی – اسلامی، هویت، تغییرات اجتماعی و فرهنگی در سرای محله پارک لاله برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: مدیریت سرای محله پارک لاله (کشاورز غربی) و به منظور آشنایی شهروندان خصوصا بانوان با طرح زندگی ایرانی و اسلامی اقدام به برپایی مجموعه کارگاه‌های آموزشی در این ناحیه شده است. 

مدیر اداره سلامت ناحیه دو  گفت: در این کارگاه که با حضور تعداد بسیاری از اهالی محله برگزار می‌شود، به طرح مباحث در خصوص راه‌های تقویت شادی و آرامش در خانواده و محله پرداخته می‌شود. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
غبار روبی از 117 مسجد جنوب شرق تهران

علی اکبر انجمنی، شهردار منطقه 15 گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم و غبار روبی مساجد، 117 مسجد و دو امامزاده منطقه با حضور مسئولان و مشارکت مردمی غبار روبی می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه به صورت متمرکز روز سه شنبه مورخ 26 خرداد و در حاشیه همایش ائمه جماعت منطقه در مسجد انصار الحجت با حضور آیت الله وحید گلپایگانی نماینده ولی فقیه در جنوب شرق تهران انجام خواهد شد.

انجمنی با تاکید بر محور بودن مساجد به عنوان مهمترین کانون‌های اجتماعی و مذهبی، افزود: در این راستا طبق برنامه ریزی به عمل آمده، تمامی مساجد منطقه شستشو، غبار روبی و نظافت شده و به منظور حضور مردم مومن در میهمانی بزرگ ماه رمضان مهیا می‌شوند.

شهردار منطقه 15 در خصوص توزیع بسته‌های شوینده و بهداشتی بین مساجد منطقه گفت: بسته‌های نظافتی نیز جهت شستشو و نظافت بین مساجد و امام زاده‌ها توزیع شده است.

آغاز طرح رویت هلال ماه رمضان در منطقه 20

رئیس مرکز ری شناسی از آغاز اجرای طرح رویت هلال ماه رمضان توسط این مرکز در امام زاده ابوالحسن شهر ری خبر داد.

خدیجه فتحی، رئیس مرکز ری شناسی شهرداری منطقه 20 گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز طرح رویت هلال ماه رمضان در این منطقه اظهار کرد: این طرح در دو بخش تئوری و رصدی اجرا خواهد شد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
وی افزود: در بخش تئوری، شهروندان با مفاهیمی همچون تاریخچه رویت هلال ماه، مبانی اختر شناسی، آشنایی با فرهنگ و اصطلاحات ستاره شناسی و روند رویت هلال ماه آشنایی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش رصدی نیز ابزارهای ستاره شناسی مانند تلسکوپ، ساعت آفتابی و اسطرلاب و... مورد بازدید قرار گرفت و شهروندان از نحوه استفاده از این ابزارها آگاهی خواهند یافت.

فتحی با بیان اینکه هلال ماه رمضان در امام زاده ابوالحسن شهر ری رویت خواهد شد، افزود: ماه گذشته نیز طرحی با نام رویت هلال ماه شعبان توسط مرکز ری شناسی اجرا شد که محل رویت هلال در حرم امام زاده ابراهیم (ع) قرار داشت.

رئیس مرکز ری شناسی در پایان گفت: شهروندان در صورت تمایل به شرکت در طرح رویت هلال ماه رمضان می‌توانند با شماره 55972118 تماس یا به سایت مرکز ری شناسی مراجعه کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار