طی روزهای اخیر قیمت معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن از 73 هزار تومان به محدوده 75 هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه  نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ابتدای سال تا کنون با تغییرات چندانی مواجه نبوده است،اما در هفته جاری با افزایش قیمت رو به رو شد.

بر اساس این گزارش؛ با توجه به اینکه از مهر ماه سال گذشته روند نزولی قیمت این اوراق را شاهد بودیم، طی روزهای اخیر قیمت معاملاتی این اوراق از 73 هزار تومان به محدوده 75 هزار تومان رسید.

همچنین تسه اسفند ماه از 73 هزار تومان به 75 هزار تومان نزدیک شده و تسه بهمن ماه نیز از 73 هزار تومان به 74هزار تومان رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: فزونی عرضه بر تقاضا مهمترین دلیل تداوم کاهش قیمت‌ اوراق تسهیلات مسکن در ماه‌های اخیر بوده اما در حال حاضرعرضه و تقاضا برای این اوراق در حالت تعادل قرار گرفته است.

به طوری که در حال حاضر حقیقی‌ها برای خرید و فروش این اوراق مشارکت متعادلی دارند.

اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات (با احتساب قیمت 74 هزار تومان برای هر ورقه) به مبلغ شش میلیون و 660 تومان خریداری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار