معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بهبود وضعیت کشور در شاخص‌های مختلف نیازمند جهش در ساختار اقتصاد است و دولت یازدهم با برنامه‌های هدفمند برای تحقق این مهم مصمم است.

به گزارش حوزه دولت گزوه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "سید ابوالفضل رضوی" عصر یکشنبه در آیین بزرگداشت 24 خرداد در ساوه افزود:حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی در سایه جهش اقتصادی میسر و مشارکت هدفمند مردم در حوزه اقتصادی کشور رکن تفکیک ناپذیر آن است و باید حلقه‌های همدلی و همزبانی دولت را به منظور مهار رکود تورمی، ایجاد بسترهای اشتغال‌زا و بهبود کیفی معیشت و رفاه لایه‌های مختلف اجتماعی منسجم‌تر کرد.

وی گفت: تلاش کارشناسان برای ثبات اقتصادی و مهار تورم از دستاوردهای ارزشمند دولت است که با وجود شرایط آشفته اقتصادی و محدودیت‌های موجود و تحریم ، روند قابل قبول خود را در کارنامه دولت ثبت کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: در عملکرد دوساله دولت اگر انصاف ملاک کار باشد با شرایط حاکم بر جامعه و تنگناها، دولت به خوبی توانسته با بهره گیری از گفتمان اعتدال و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و مردمی از مشکلات گره گشایی کند. 

رضوی بیان کرد: سیاست‌های اشتباه دولت‌های نهم و دهم شرایطی را ایجاد کرده بود که نرخ رشد اقتصادی کشور به منفی شش درصد تنزل یافته بود و بی‌نظمی و درهم ریختگی اقتصادی ناامیدی و بی اعتمادی مردم را در ماه های آخر فعالیت دولت احمدی نژاد به شدت افزایش داده بود.

وی گفت: این رشد منفی در حالی شکل گرفت که نفت ما را بشکه‌ای 110 دلار به فروش می‌رسید و در کمتر دولتی چنین شرایطی در فروش نفت برای دولتمردان مهیا بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: نرخ بیکاری در دولت قبل تا بالای 12 درصد رسید و نرخ تورم نیز از مرز 35 درصد گذشت و دولت یازدهم در چنین شرایط سختی با خزانه خالی سکان امور را در دست گرفت. 

رضوی ادامه داد: با وجود اینکه دولتمردان قبل تکرار می کردند تحریم‌ها اثری ندارد اما در سایه بی‌تدبیری در امور وضعیت اقتصاد کشور دستخوش آشفتگی شده بود و مردم فشار سنگین و بی‌ثبانی را تجربه می کردند و دولت تدبیر و امید با همه توان کوشیده که دامنه وسیع مشکلات را سامان دهد و ثبات در اقتصاد را با کاهش تورم و رکود به مردم هدیه دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: امروز کسانی که با دولت تدبیر و امید به دلایل متعدد مشکل دارند و یا به شیوه‌های متعدد می‌کوشند ابراز مخالفت کنند باید بدانند که این دولت میراث‌دار سیاست‌های نابخردانه‌ای است که کشور را رنج می داد.

رضوی افزود: دلواپسان بهتر است به جای تخریب دولت هر چه سریعتر با سیاست‌های گفتمان اعتدال همراه شوند و به خواست رهبر معظم انقلاب که امسال را با نام همدلی و همزبانی نامیده لبیک بگویند.

وی بیان کرد: تیم مذاکره هسته‌ای فرزندان انقلاب و ماموران صدیق جمهوری اسلامی هستند که جز به منافع کشور و رهنمون های مقام معظم رهبری عمل نمی‌کنند و آنچه تاکنون انجام داده‌اند اعلام پیام صلح طلبی و اعتدال ملت ایران به جهان و افزایش عزتمندی کشور بوده است.

رضوی گفت: دولت تدبیر و امید موفق شده در سایه ارتباط مطلوب و برقراری مناسبات شایسته بین المللی نرخ تورم را به نزدیک 15 درصد برساند و برای ادامه راه اصلاح ساختار اقتصادی از هیچ کوششی دریغ ندارد.

شهرستان ساوه دومین شهر پرجمعیت و صنعتی استان مرکزی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار