یک دانشجوی جوان فردوسی در اقدامی ابتکاری طرحهایی با الهام از نمادهای بومی و محلی این شهرستان را برای نوشت افزارهای مورد استفاده دانش آموزان طراحی و نیمه دوم تیرماه روانه بازار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ هروی، دانشجوی جوان فردوسی گفت: نوشت افزارهای بومی، حوزه بسیار تاثیرگذاری است به گونه ای که از تقویت فرهنگ بومی گرفته تا معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگ و آداب و رسوم فردوس را شامل می‌شود و معرفی آن به کودکان، نوجوانان و حتی جوانان این شهرستان در سایه این اقدام امکان پذیر است.

هروی با اشاره به اینکه این دفاتر در نیمه دوم تیرماه در بازار لوازم التحریر عرضه خواهد شد، افزود: امسال 8 طرح جلد دفاتر که با محتوای بومی برای سنین دانش آموزان رده‌های مختلف سنی فردوس در نظر گرفته شده که امیدواریم در صورت استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان از این نوع دفاتر تحریری، شاهد رشد بیشتری در حوزه نوشت افزارها در فردوس باشیم.

این مبتکر جوان فردوسی همچنین یادآور شد: در طرح‌هایی که طی مرحله نخست اجرا شدند، میدان معروف جهاد، مدرسه علیا، امامزاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم، و آئین‌هایی مانند آئین کف زنی، رقص محلی، گل زعفران و پخت نان طراحی شده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.