برای نخستین بار در ایران، درمان بیماران مبتلا به قوز قرنیه به صورت سرپایی و با استفاده از رینگ انجام می‌گیرد.

سید جواد هاشمیان عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در مورد دستاورد جدید این دانشکده گفت: برای نخستین بار در ایران برای درمان بیمار مبتلا به قوز قرنیه از رینگ یا حلقه و پیگمنت استفاده می‌شود. 

وی در خصوص این روش جدید بیان کرد: یکی از روش‌های درمانی جدید که برای بیمار مبتلا به قوز قرنیه در سال‌های اخیر انجام می‌شود، گذاشتن رینگ در ضخامت قرنیه برای اصلاح و منظم نمودن سطح قرنیه است که در گذشته به روش دستی و دراتاق عمل انجام می‌شده است. 

هاشمیان عنوان کرد: خوشبختانه این عمل امروزه توسط دستگاه و سرپایی انجام می‌شود و مقاله‌ی نوشته شده از این تحقیقات به کنگره‌ی سالانه‌ی انجمن جراحان آمریکا ارائه شده و به عنوان برترین مقاله شناخته شده است . 

وی ضمن تاکید بر محدود بودن انجام این عمل در دنیا اظهار کرد: این روش کمک می‌کند تا هر نوع برشی ظرف مدت چند ثانیه و با دقت بالا روی ضخامت قرنیه انجام شود، از دیگر ویژگی قابل توجه این روش قابل پیش‌بینی بودن نتایج آن است. 

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی ایران عنوان کرد: این پژوهش ها و اعمال جراحی‌ در بیمارستان رسول اکرم و کلینیک ایرانیان بررسی شدند، با توجه به مزایای این روش نسبت به روش قبلی حمایت مالی می‌تواند در ارتقاء سلامت جامعه تاثیر به سزایی داشته باشد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: 6 سال است که افراد مبتلا به قوز قرنیه‌ای که با عینک دید خوب دارند می‌توانند از لنز داخل چشمی استفاده کنند. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۲۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ازچه طریق میتونم عکس هایی که ازقرنیه گرفتم رابراتون ارسال کنم تانظرتون راجویابشم .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
طیبه میرزایی
۱۹:۱۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
به نظر شما قوز قرنیه درمان غطی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یونس از شهریار سن ۳۰ من تازه عینکی شدم و چشم سمت چپ دکتر گفت عکس بگیر گرفتن تو فارابی گفت که غوض قرینه داری آیا امید هست که من عینک بذارم کنار چون نه می تونم لیزیک یا لازیک پس شما من راهنما بی کنید با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۴:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام سوال خود را در قسمت ميز پزشکي باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کنيد.
https://www.yjc.ir/fa/news/7048525
آخرین اخبار