معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به شرایط بیماران دیالیزی افغانی گفت: این انجمن از وزارت بهداشت و رفاه می‌خواهد تا شرایطی را برای اعمال بیماران دیالیز افغانی در زمینه‌ رایگان شدن یا تخفیف برای آنها فراهم کند.

داریوش آرمان، معاون ارتباطات و بین ‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماران دیالیزی افغانی اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه و تامین اجتماعی می‌خواهد تا شرایطی را برای بیماران دیالیزی فراهم کنند که دیالیز آنها به صورت رایگان یا همراه با تخفیف انجام شود. 
 
وی افزود: درخواست‌ انجمن حمایت از بیماران کلیوی از وزرات بهداشت و رفاه با توجه به این نکته مطرح می‌شود که سالیان طولانی است کشور ما از مهاجرین و جنگ زدگان افغانی حمایت می‌کند و این افراد از خدمات قابل توجهی در کشور بهره‌مند می‌شوند. 
 
 معاون ارتباطات و بین ا‌لملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: هزینه هر جلسه دیالیز برای بیماران کلیوی افغانی 200 هزار تومان تمام می‌شود و بسیاری از این افراد به دلیل مشکلات مالی، امکان پرداخت این مبلغ را ندارند. وزارت بهداشت و رفاه بودجه‌ای را در این زمینه به این افراد اختصاص دهد و این مسئله از بعد انسانی و شرعی اهمیت دارد. 
 
آرمان با بیان اینکه بیماران دیالیزی افغانی باید در مجموع هر یک ماه، یک و نیم تا دو میلیون تومان برای انجام دیالیز بپردازند، بیان کرد: در صورتیکه امکان حمایت از این بیماران وجود دارد، مسئولین در این خصوص کاری برای آنها انجام دهند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار