سنندج؛

پرداخت بیش از 5 میلیون تومان تسهیلات برای راه اندازی آبیاری قطره ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان کردستانی جهت راه اندازی آبیاری قطره ای، به ازای هر هکتار 5/5 میلیون تومان از طریق جهاد کشاورزی دریافت می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ کریم ذوالفقاری گفت: علیرغم اینکه سدهای زیادی در کردستان وجود دارد اما به دلیل خارج شدن آب این سدها از کردستان و رفتن آن به سایر استان ها، استان کردستان در حال حاضر با کم آبی شدیدی روبروست. 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد از آب مصرفی کردستان در بخش کشاورزی صرف می شود و این بخش به شدت از کم آبی تاثیر پذیرفته است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود آب موجود در کردستان، سیاست جهاد کشاورزی بر تشویق کشاورزان نسبت به درست مصرف کردن آب است که این امر نیز از طریق بهره گیری از سیستم آبیاری نوین که آبیاری قطره ای و بارانی بخشی از آن است، محقق می شود. 

ذوالفقاری گفت: با توجه به کمبود آب شدید در کردستان و همچنین نیاز مبرم استان به تولیدات بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی از طریق ایجاد مشوق‌هایی کشاورزان را برای آبیاری محصولات از طریق آبیاری بارانی و قطره ای سوق داده است. 

وی افزود: هر کشاورز کردستانی که دارای مجوز آب از آب منطقه ای کردستان و همچنین زمین نسق باشد، می تواند به ازای هر هکتار 5/5 میلیون تومان از جهاد کشاورزی دریافت کند و آن را در راستای آبیاری بارانی و قطره‌ای به کار گیرد. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.