جمعی از سینماگران با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص در مقابل عظمت این شهیدان و تمام شهدای دفاع مقدس ابراز شرمندگی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ جمعی از سینماگران در مراسم تشییع پیکر 270 شهید دفاع مقدس حضور پیدا کردند و هرکدام یک از این هنرمندان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران نسبت به نحوه شهادت غواصان شهید واکنش نشان دادند. 
 
کمال تبریزی کارگردان سینما در این خصوص بیان کرد: ما فکر می‌کنیم که حیات برای ماست و آنها مرده‌اند، اما در واقع آنها هستند که زنده‌‌اند و جان سالم بدر برده‌اند. من احساسم نسبت به این شهیدان این است که به آنها غبطه می‌خورم. 
 
جمال شورجه تهیه‌کننده و کارگردان سینما عنوان کرد: شهیدان نشانه‌های خدا برای ما هستند که فراموش نکنیم چه گنجینه‌هایی داریم. شهیدان آیاتی هستند که ما را از غفلت نجات دهند و یادمان بیاورند که نباید فراموشکار باشیم. 
 
حسن پورشیرازی بازیگر تلویزیون نیز اظهار داشت: چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه بگویم ما شرمنده‌ایم. 
 
مازیار میری کارگردان سینما و تلویزیون عنوان کرد: هوای تهران امروز خیلی خوب است، چون این فرشتگان هوای تهران را پاکسازی کرده‌اند. 
 
میری افزود: این اتفاق غم‌انگیز است، اما به خودم می‌بالم که در کشوری زندگی می‌کنم که این شهدا در آن زندگی کرده‌اند و شهید شده‌اند. اینها قهرمانان کشور ما هستند. 
 
حبیب ایل‌بیگی نیز اظهار داشت: فضای معنوی و عرفانی با ورود این شهیدان به کشور ایجاد شده که ما هرکاری کنیم نمی‌توانیم چنین فضایی را ایجاد کنیم. 
 
ایل‌بیگی در ادامه افزود: اصل وجود و تاثیر معنوی این شهدا بسیار عظیم است و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب جنگ گنجینه‌ای است که قرنها می‌توانیم از آن برداشت کنیم و هرچقدر برگردیم زمردهای بیشتری را کشف می‌کنیم. 
 
وی همچنین ابراز داشت: در حوزه دفاع مقدس هرچه ما نمی‌توانیم با زبان قاصرمان بیان کنیم، ورود و تاثیر این شهدا توانست ناگفته‌ها را بگوید. اینها ستارگانی هستند که در پیشانی آسمان کشور می‌درخشند، خوش بحالشان. 
 
فرشته طائرپور بیان کرد: در سالهای اخیر هیچ اتفاقی به اندازه این رویداد یادآور آن 8 سال دفاع مقدس نبوده است. 
 
این تهیه کننده همچنین اظهار داشت: این اتفاقات تلنگری است که خدا گاهی به ما می‌زند تا به خودمان بیاییم و حواسمان را جمع کنیم تا احترام کسانی که اینگونه برای کشور عقاید و عزت ملی از جانشان مایه گذاشتند را نگهداریم. 
 
طائرپور در پایان ابراز داشت: باید ببینیم پیام شهدا برای ما چیست؟ ما پیامی جز شرمندگی و خجالت نداریم. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.