نخست‌وزیر ترکیه ضمن هشدار به احزاب مخالف دولت در خصوص تضعیف جایگاه ریاست‌جمهوری این کشور، بر حمایت کامل از رجب اردوغان تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نخست‌وزیر ترکیه امروز اعلام کرد در مذاکرات آتی دولت برای تشکیل ائتلاف با احزاب، در برابر هر تلاشی که با قصد تضعیف جایگاه ریاست جمهوری ترکیه صورت بگیرد خواهد ایستاد.

"احمد داوود اوغلو،" نخست‌وزیر و رییس حزب عدالت و توسعه ترکیه که با شکست بی‌سابقه این حزب در 13 سال اخیر در انتخابات 7 ژوئن سال جاری روبرو شده است، بر بکار گرفتن همه توان دولت برای تشکیل ائتلاف با احزاب مخالف برای جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید کرد.

داوود اوغلو همچنین به همه احزاب شرکت کننده در خصوص تلاش برای تخفیف اختیارات رییس جمهور هشدار داد و بار دیگر از حمایت از "رجب طیب اردوغان" سخن گفت.

"هر تلاشی که برای تضعیف ریاست جمهوری صورت بگیرد، تهدید علیه ماست. ما اجازه نخواهیم داد مشروعیت رییس جمهورمان زیر سؤال برود و خدشه‌ای به این مقام وارد شود."

نخست‌وزیر ترکیه همچنین خطاب به دو حزب اصلی رقیب دولت – حزب جمهوری‌خواه خلق و حزب راستگرای حرکت ملی – از آنان خواست از زوایۀ دید مردم به تفسیر نتایج انتخابات بپردازند و به روند مذاکره برای ائتلاف سرعت ببخشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار