مقامات هند تلاش می‌کنند با ایجاد بستری امن و سودآور برای سرمایه‌گذاران آمریکایی، آنها را به فعالیت‌های تجاری در این کشور ترغیب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "آرون جایتلی،" وزیر دارایی هند، در بازگشت از سفر به آمریکا و دیدار با "جاکوب لو،" وزیر خزانه‌داری و "پنی پریتزکر،" وزیر بازرگانی این کشور، اعلام کرد: مقامات آمریکایی از افزایش سرمایه‌گذاریها در هند استقبال می‌کنند؛ اما هنوز نگرانی‌هایی درباره حق مالکیت معنوی ایده‌های اقتصادی وجود دارد.

"آرون جایتلی" به نیویورک و واشینگتن سفر کرد تا با سرمایه‌گذاران آمریکایی درباره تقویت فعالیت‌های تجاری در هند گفتگو کند. این کشور سومین قطب اقتصادی آسیا است و ظرفیت پذیرش سرمایه‌های تجار آمریکایی را دارد. دفتر نمایندگی تجاری آمریکا، هند را در فهرست 12 کشوری قرار داد که نقض‌کننده قانون "حق کپی" هستند. رویگردانی سرمایه‌گذاران آمریکایی از این کشور نیز به دلیل تخلفات تجاری است که در هند مشاهده می‌شود.

وزیر دفاع هند در این باره گفت: اصلاح قوانینتجاری و رعایت حق مالکیت معنوی محصولات در هند پیشرفت خوبی داشته است. مقامات آمریکایی هم به این نکته اذعان دارند. قوانین جدیدی در هند وضع شده است که به کارخانه‌های خارجی درباره فعالیت‌های تجاری‌شان اطمینان کامل می‌دهد. هند از سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه با آمریکا حمایت  و سودآور بودن آن را تضمین می‌کند.

بانک جهانی رشد اقتصادی هند در سال میلادی جاری را 7.5 درصد پیش‌بینی کرده است. "آرون جایتلی" تاکید کرد این کشور می‌تواند با اصلاحات صورت گرفته به رشد اقتصادی بیشتری نیز دست یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار