یونسی در نخستین همایش حزب ندای ایرانیان:

جامعه ما سیاست‌زده شده است/ اصلاح‌طلبان با "واقع‌گرایی" در انتخابات 92 پیروز شدند

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها معتقد است که اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 با "واقع‌گرایی" پیروز شدند و باید تردیدی در دفاع از دولت نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام علی یونسی  دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در نخستین نشست تشکیلاتی حزب ندای ایرانیان که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: عامه مردم جامعه ما سیاسی نیستند ولی امروز جامعه ما سیاست‌زده شده است درحالیکه به مصلحت است که جامعه سیاسی شود نه سیاست‌زده.

وی در ادامه افزود: باید مردم را در جهت اهداف درست سیاست هدایت کرد زیرا فعالیت و نشاط سیاسی مانند فعالیت‌های اجتماعی علاقمندانی دارد.

یونسی با تأکید بر اینکه اگر حزب تنها برای کسب قدرت باشد منجر به استبداد شخصی و یا حزبی خواهد شد، گفت: قدرت باید به نفع مردم و در جهت منافع آنان باشد لذا اگر حزبی هدف خودش را توانمندکردن مردم از لحاظ سیاسی قرار دهد، کار درستی انجام داده است. 

به گفته یونسی، اصلاح طلبان در انتخابات 92 با واقع‌گرایی پیروز شدند. 

وی با بیان اینکه امروز بقای اصلاح‌طلبان در دفاع از دولت همراه با نقد و نظر است، افزود: اصلاح‌طلبان باید تردیدی در دفاع از دولت نداشته باشند چرا که اگر پیروزی دولت در انتخابات نبود امروز این حرکت وجود نداشت.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها بیان کرد: حزب به معنی امروزی در ایران کمتر از 150 سال سابقه سیاسی دارد البته در گذشته، سران اقوام و عشایر نمایندگی تشکلات قومی را بر عهده داشته و در تحولات سیاسی نقش‌آفرینی می‌کردند.

وی با اشاره بر اینکه دو نهاد مردمی و تاریخی یعنی اقوام و عشایر و همچنین علما و روحانیون هر کدام به نوعی نقش سیاسی و حزبی در تاریخ ایران داشته‌اند، تصریح کرد: از زمان مشروطه که فعالیت حزبی به معنی جدید در ایران شروع می‌شود، این دو نهاد قومی و مذهبی در رقابت با احزاب جدید به فعالیت مشغول هستند.

یونسی با تأکید بر اینکه اتفاقات تلخی مانند اتفاقات رخ داده در جریان مشروطه، خاطره بدی در اذهان مردم ایران باقی گذاشت، ادامه داد: به همین دلیل مردم ایران، همواره با تردید و شک به حزب و فعالیت حزبی نگاه می‌کردند لذا باید این ضعف در نگاه مردم برطرف شود چرا که یکی از موانع فعالیتهای حزبی به حساب می آید.

وی با تأکید بر اینکه در حوادث بزرگ و انتخاب‌های سراسری باید احزاب بیشترین تأثیر را داشته باشند، ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی احزاب با تأخیر به روند انقلاب پیوستند و هیچ کدام نقش اساسی در آن تحول بزرگ نداشتند که این ضعف‌ها در اذهان مردم باقی مانده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در ادامه افزود: اگر حزب و گروهی بد عمل کند، به سرعت از بین خواهد رفت همانطور که بساری از احزاب در ایران پویایی نداشتند و به همین دلیل از بین رفتند.

به عقیده یونسی، چنانچه احزاب در ایران درست عمل می‌کردند امروز لازم نبود که حزب جوانی مانند ندا اعلام موجودیت کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها ادامه داد: اگر حزب تنها برای کسب قدرت تشکیل شده باشد به استبداد شخصی و حزبی منجر می‌شود.

یونسی با تأکید بر اینکه سیاست‌‌مدارانی که قدرت را تجربه کردند باید تمامی همّ و غمشان آگاه کردن مردم باشد، افزود: واقع‌گرایی برای احزاب اهمیت دارد درحالیکه احزاب ما بین گذشته و آینده در حال حرکت هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با تأکید بر اینکه هر حرکت سیاسی بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها محکوم به شکست است، گفت: هر حرکتی که موجب تضعیف حضور مردم شود، قطعا منجر به تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هم می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: ما نیاز داریم که برای رسیدن به دولت و حکومت مردم‌سالار از حاکمیت جمهوری اسلامی و مردم دفاع کنیم چرا که نادیده گرفتن هر یک از اینها به شکست منجر می‌شود که البته جریان‌های سیاسی کشور  نمی‌خواهند متوجه این موضوع بشوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار