با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی می تواند با کمک شورای شهر و شهرداری آسیب های اجتماعی را کنترل کند.

سازمان بهزیستی نیازمند بازمهندسی و اصلاح ساختاریبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی استان تهران که ظهر امروز (چهارشنبه ) برگزار شد اظهار کرد: تحولات عظیم صنعتی، رشد نیازهای بشری و عدم دستیابی به نیازها شرایطی را فراهم کرده که روز به روز شاهد افزایش آسیب های اجتماعی از جمله فقر،‌طلاق،‌اعتیاد، اختلالات روحی روانی، کاهش مسئولیت های اجتماعی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در چند سال اخیر گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار در سال 75 یک میلیون و 200هزار نفر بوده که این آمار در سال 90 به 2 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته که نشان دهنده افزایش آسیب های اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به باز مهندسی و اصلاح ساختاری سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: آمارها و آسیب های اجتماعی در جامعه ما را ملزم می کند که نگاهی راهبردی به مسائل اجتماعی داشته باشیم که این امر نیازمند نوعی بازمهندسی و اصلاح ساختاری در سازمان بهزیستی است.

وی در ادامه در خصوص رویکردهای اساسی سازمان بهزیستی تصریح کرد: پیشگیری فراگیر مبتنی بر برنامه، استفاده از ظرفیت های ارزشمند کشور از جمله ngoها و دانشگاه های علوم پزشکی و بررسی عوامل تاثیرگذار در سلامت جسمی و اجتماعی از جمله رویکردهای اساسی سازمان بهزیستی به شمار می رود که امید است در یک برنامه ریزی دراز مدت برای مهار آنها خود را آماده کنیم.

محسنی بند پی در پایان گفت: بهزیستی سرمایه ارزشمندی برای جامعه به شمار رفته که با همکاری مجلس، شورای شهر و شهرداری و از همه مهمتر اجرای قانون می تواند نقش موثری  در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار